ПРОБЛЕМА СПІВВІДНОШЕННЯ ПОНЯТЬ “FRAME” ТА “KONZEPT”
Анотація
Розглянуто проблему визначення співвідношення таких понять у когнітивній
лінгвістиці, як “Konzept” та “Frame” та їх роль в організації представлень різних
категорій знань. Встановлено, що теорія категоризації важлива у розкритті поняття
“фрейм” і є когнітивною структурою, яка складається з елементів – членів категорії.
Такі члени об’єднані між собою родинною подібністю та мають спільні властивості,
при цьому становлять своєрідну мережу. Досліджено, що фрейм є частиною такої
семантичної мережі, за допомогою якої відбувається опис об’єкта, а конкретні
властивості цього об’єкта та факти, що належать до нього, описують у слотах – струк-
турний елемент цього фрейму. Тому фрейми завжди організовані “навколо” певного
концепту й містять головну й потенційно можливу інформацію, що асоційована з тим
або іншим концептом.
Ключові слова: когнітивна лінгвістика, категорія, фрейм, семантична мережа,
концепт.
лінгвістиці, як “Konzept” та “Frame” та їх роль в організації представлень різних
категорій знань. Встановлено, що теорія категоризації важлива у розкритті поняття
“фрейм” і є когнітивною структурою, яка складається з елементів – членів категорії.
Такі члени об’єднані між собою родинною подібністю та мають спільні властивості,
при цьому становлять своєрідну мережу. Досліджено, що фрейм є частиною такої
семантичної мережі, за допомогою якої відбувається опис об’єкта, а конкретні
властивості цього об’єкта та факти, що належать до нього, описують у слотах – струк-
турний елемент цього фрейму. Тому фрейми завжди організовані “навколо” певного
концепту й містять головну й потенційно можливу інформацію, що асоційована з тим
або іншим концептом.
Ключові слова: когнітивна лінгвістика, категорія, фрейм, семантична мережа,
концепт.
Повний текст:
PDFПосилання
- Поки немає зовнішніх посилань.