ПЕНТАЛОГІЯ ТОМАСА БЕРНГАРДА - АВТОБІОГРАФІЯ ЧИ АВТОБІОГРАФІЧНИЙ
РОМАН?

Tymofiy Havryliv

Анотація


У статті порушується питання жанрової належності "автобіографічної пенталогії" австрійського письменника другої пол. XX ст. Томаса Бернгарда. На основі аналізу змістової тканини твору, його композиції та наративної стратегії обґрунтовується теза про "автобіографічну пенталогію" письменника як нефікційний автобіографічний роман у п'яти частинах. Композиційна особливість, згідно з якою остання частина твору оповідає про час, що передує чотирьом іншим частинам, показує реставратив-ний характер усього автобіографічного задуму Т. Бернгарда і переслідує чотири мети: ідеалізує дитинство; симулює повернення в рай, якого немає; увиразнює початок довголітніх екзистенційних поневірянь, поглиблює контраст між "щасливим" дитинством і "нещасливою" підлітковістю та юністю.
Ключові слова: автобіографія, роман, пенталогія, композиція, наратив, дефікціо-налізація, не фікційний автобіографічний роман.


Повний текст:

PDF

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.