ХАРАКТЕРНІ РИСИ УПРАВЛІНСЬКОЇ КУЛЬТУРИ В УКРАЇНІ

Ірина Єлейко

Анотація


У статті здійснено аналіз існуючих вітчизняних та зарубіжних теоретичних розробок у сфері крос-культурного управління для визначення характерних особливостей національної культури, оскільки особливості національної культури мають значний вплив на ефективність ведення міжнародного бізнесу українськими суб’єктами господарювання.

Метою дослідження є порівняльний аналіз показників дистанції культур для України та інших країн, що у свою чергу, дасть можливість сформувати новаторські підходи до розвитку українськими підприємствами ефективної корпоративної культури та можливість виявити основні шляхи подолання крос-культурних бар’єрів для ефективного ведення бізнесу з іноземними партнерами.

В результаті проведеного дослідження виявлено, що українська культура належить до висококонтекстових, помірно-поліхромних, формальних, орієнтованих на відносини та варіативно-експресивних культур. Всі ці ознаки добре характеризують специфіку ведення бізнесу українськими суб’єктами господарської діяльності. Українська управлінська культура за своїми основними характеристиками досить схожа із такими країнами як Росія, Білорусія, Польща, Румунія. Натомість існують значні культурні відмінності з ФРН, ВБ, Чехією, США.

У статті проаналізовано кластерну модель для порівняння української культури та національних культур окремих країн. Розглянуто чинники, які ускладнюють дослідження впливу української культури на ведення бізнесу. Зокрема є суттєва відмінність у веденні бізнесу в західних та східних регіонах України (плюралізм української культури), а також управлінська культура українських підприємств набула нових рис від часу здобуття Україною незалежності, сучасні менеджери вносять нове бачення розвитку бізнесу.

Ключові слова: культура; міжкультурна взаємодія; міжнародний бізнес; корпоративна культура; параметри вимірювання національної культури; дистанція культур.


Повний текст:

PDF

Посилання


Грабинський І. Сучасні економічні системи : навч. посіб. / І. Грабинський. – Львів : Інтереко, 1997. – 176 с.

Палєха Ю. Ключі до успіху або oрганізаційна та управлінська культури : навч. Посіб. / Ю. Палєха. – Київ : Вид-во Європейського університету фінансів, інформаційних систем, менеджменту і бізнесу, 2000. – 211 с.

Петрашко Л. Кластерні моделі міжнародної ділової переговорної поведінки українських компаній / Л. Петрашко, А. Овчаренко // Вісник Хмельницького національного університету. Серія: економічні науки. – Хмельницьк : ХНУ, 2009. – № 5. – С. 214–217.

Савчук Л. Розвиток корпоративної культури в Україні [Електронний ресурс] / Л. Савчук // Персонал. Журнал інтелектуальної еліти. – 2005. – № 5. – Режим доступу : http://www.personal. in.ua/article.php?ida=68.

Шкода В. Корпоративна культура в стратегії суспільного розвитку [Електронний ресурс] / В. Шкода, А. Кальянов // ІСР. – Режим доступу : http://www.icp-ua.com/uk/node/432.

Katz L. Negotiating International Business: The Negotiator’s Reference Guide to 50 Countries Around the World : paperbook / L. Katz. – USA : BookSurge Publishing, 2006. – 472 p.

Mitry D. Managerial leadership and cultural differences of Eastern European economics [Електронний ресурс] / D. Mitry, T. Bradley // National University School of Business and Technology. – 1999. – 12 p. – Режим доступу : http://marketing.byu.edu/htmlpages/ccrs/proceedings99/ mitrybradley.htm.

Prykarpatska I. Why are you late? Cross-Cultural Pragmatic Study of Complaints in American English and Ukrainian / Iryna Prykarpatska // Revista Alicantina de Estudios Ingleses. – 2008. – № 21. – P. 87–102.

Shevchenko A. Ukraine: The Business of Culture / A. Shevchenko // Pharmaceutical Marketing Europe. – 2006. – Vol. 3. – № 1. – Р. 24–32.




DOI: http://dx.doi.org/10.30970/vir.2018.44.0.9470

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.