ІНСТРУМЕНТИ ЕКОЛОГІЧНОЇ ДИПЛОМАТІЇ НА ПРИКЛАДІ КИТАЮ
Анотація
Проаналізовано поняття «екологічна дипломатія», інструменти, методи її здійснення, основні завдання та принципи, зроблено висновок про те що запорукою успіху та розвитку країни у майбутньому, попри традиційні форми реалізації дипломатії є застосування креативних нетрадиційних форм, зокрема такої форми, як екологічна дипломатія. Визначено основні ознаки екологічної дипломатії на підставі аналізу етапів розвитку співпраці Китаю з країнами світу у сфері охорони навколишнього середовища. Наголошено на важливості підтримки сталого розвитку в міжнародній торгівлі, пріоритетності гармонійного розвитку людини і природи.
Зазначено що екологічна дипломатія набуває особливого значення з урахуванням світових геополітичних і геоекономічних процесів. Завданнями екологічної дипломатії є забезпечення екологічної безпеки країни, залучення іноземних інвестицій у пріоритетні сфери розвитку екології та виконання міжнародних договорів країни, забезпечення безпеки країни. Наголошено, що забруднення навколишнього середовища одна з найактуальніших проблем сучасності. Серед найбільш небезпечних як за обсягами так і за наслідками шляхів забруднення довкілля – нарощення економічної потужності держав, а отже, збільшення масштабів виробництва. Серед таких країн чільне місце посідає Китай, екологічна дипломатія якого досягла вагомих успіхів в азійському регіоні. У 1980 р. підписано Китайсько-японський договір про співпрацю в сферах охорони навколишнього середовища, у 1993 р. Китай провів першу зустріч щодо питань екології країн Східної Азії за участю Республіки Кореї, КНДР, Японії, Монголії, а також Російської Федерації. Протягом наступних років проведено цілу низку переговорів, налагоджено співпрацю в таких областях, як зменшення забруднення Тихого океану, контроль піщаних бур, запобігання появі кислотних дощів, контроль за викидами парникових газів тощо.
Ключові слова: екологічна дипломатія; екологія; світова економіка; глобалізація; екологічна безпека; міжнародні екологічні ініціативи; Китай.
Повний текст:
PDFПосилання
1. Бохан А. Транспарентність ринкової статусності екологічної дипломатії / А. Бохан // Журнал європейської економіки. – 2017. – Т. 16. – № 4. – С. 504-519.
2. Грущинська Н. М. Економічна дипломатія як потужний інструмент подолання конфліктогенності країн / Н.М. Грущинська // Економічний нобелівський вісник. – 2016. – №1(9). – С. 85-90.
3. Клименко В.І. Щодо окремих питань розвитку економічного співробітництва України та Китаю в сучасних умовах. Аналітична записка / В.І. Клименко; Національний інститут стратегічних досліджень [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.niss.gov.ua/articles/1359/
4. Лузянин С.Г. Экология с китайской спецификой: между желаемым и действительным / С.Г. Лузянин; Институт Дальнего Востока. – 2015. – Режим доступа: http://www.ifes-ras.ru/massmedia/21/743-ekologiya-s-kitajskoj-speczifikoj-mezhdu-zhelaemym-i-dejstvitelnym-
5. Степаненко А. В. Еколого-економічні стратегії в системі забезпечення екологічної безпеки / А. В. Степаненко // Наука та наукознавство. – 2014. – No 4. – С. 77–89.
6. Хонг Ван. Саммит Япония–Китай–Республика Корея подтверждает тенденцию сотрудничества / Ван Хонг // Радио «Голос Вьетнама». – 2018 р.
7. Adoption of The Paris Agreement // UNFCCC secretariat. – United Nations. – 2015. – 32 p.
8. Thierry G. Why Asia’s economic rise will be uneven / G. Thierry [Electronic resource]. – Available from: https://agenda.weforum.org/2015/10/whyasias-economic-rise-willbeneven/?utm_content=bufferb7fab&utm_medium=social&utm_source=facebook.com &utm_campaign=buffer
DOI: http://dx.doi.org/10.30970/vir.2019.46.0.10397
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.