Дайджест як інформаційно-аналітичний продукт у науковій бібліотеці вищого навчального закладу

Olena Omelianenko-Nabiulina, Alla Malshakova

Анотація


У системі забезпечення сталого розвитку вищої освіти визначальним є рівень інформаційно-бібліотечного обслуговування. Місія бібліотеки вищого навчального закладу полягає у створенні єдиного інформаційно-освітнього центру університету, навігації в електронному інформаційному просторі України та світу, забезпеченні інформаційного супроводу наукового та навчального процесів, підвищенні інформаційної культури студентів, аспірантів, науково-педагогічних працівників. Головною тезою статті є характеристика процесу, технології підготовки та структури дайджесту, як форми надання актуальної інформації керівництву вишу.

Дайджести, а саме фрагменти текстів найрізноманітніших документів, виявлені та скомпоновані у відповідності до змісту і логіки запиту, полегшують користувачам самостійний пошук інформації, роботу з традиційними і електронними документами.

Основна функція “Дайджесту з питань політики, економіки, суспільства, освіти, культури і мистецтва”, який щоденно готується співробітниками науково-методичного відділу Наукової бібліотеки Київського національного університету культури і мистецтв упродовж 17 років, полягає в ознайомленні керівництва вишу (ректор, проректори, декани) з актуальними новинами життя України, донесення до абонентів головних тенденцій та фактів політичного, суспільного, культурного життя України, які містяться в першоджерелах відповідної тематики.

“Дайджест...” має сталу структуру та основні розділи: “Законодавча база”, “Політика. Економіка”, “Наука. Освіта”, “Культура. Мистецтво”, містить аналітичні статті та огляди, статистичні дані, фрагменти текстів публікацій.

Отже, дайджест є інформаційним продуктом, що готується для керівництва університету, розглядається як одна з форм згортання інформації, вид її аналітико-синтетичної переробки. У підготовці дайджесту використовуються різні види інформаційних ресурсів: новинні стрічки, електронні копії періодичних видань, аналітичні звіти і дослідження. У кінцевому вигляді “Дайджест з питань політики, економіки, суспільства, освіти, культури і мистецтва” э вторинним документом, сформованим на базі численних первинних інформаційних документів.

Ключові слова: дайджест, інформаційно-аналітична діяльність, інформаційна послуга, інформаційно-аналітична продукція, інформаційний продукт, наукова бібліотека.

 

“Врятувати від забуття”, або Сучасні методи охорони та збереження бібліотечних фондів у Польщі


Повний текст:

PDF


DOI: http://dx.doi.org/10.30970/his.2023.55.13433

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.