ЦІННІСНІ ЗАСАДИ ВИЗНАЧЕННЯ КОНТРФАКТИЧНОГО СТАТУСУ ЕТИЧНИХ НОРМ УНІВЕРСИТЕТСЬКИХ СПІЛЬНОТ

Natalia Boychenko

Анотація


Проаналізовано ціннісні аспекти функціонування етичних норм університетських спільнот. Цінності постають водночас як втілення фактичних нормативних досягнень та орієнтацій представників університетських спільнот, так і контрфактичною характеристикою того, на які досягнення вони здатні у майбутньому, тобто якою мірою їхні очікування майбутніх змін в освіті та суспільстві стають мотивацією для їхньої поведінки в їхніх повсякденних освітніх практиках. Завдяки визначенню належної з погляду спільного морального блага та особистої гідності поведінки, на підставі етичних цінностей учасники освітньої комунікації узгоджують між собою та поєднують цінності самореалізації особистості, цінності університетських спільнот, інституційні цінності сучасного університету та ціннісні параметри системи вищої освіти. Чим краще функціонує університет як соціальний інститут, чим чіткіше визначена його власна символічна система, чим досконаліше вивірена його організаційна структура,  тим більше шансів на те, що в такому університеті контрфактичні цінності різних спільнот характеризуватимуться конвергенцією, яка, зокрема, може набути нормативного виразу – від етичних кодексів до своєрідних хартій про права.

Повний текст:

PDF

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.