ІДЕНТИФІКАЦІЯ ЧЕРЕЗ СПОЖИВАННЯ В УМОВАХ СУЧАСНОЇ СОЦІОКУЛЬТУРНОЇ ДІЙСНОСТІ
Анотація
Розглянуто причини та специфіку прояву кризи ідентичності в добу трансформації
сучасної соціокультурної дійсності. Визначено роль масової культури в зміні змісту
та практики формування ідентичності. З’ясовано, що становлення суспільства
споживання зумовило формування таких ідентифікаційних стратегій, як “приєднання
до більшості”, “ефект сноба”, “демонстративне споживання”. Зроблено висновок про
те, що необхідною умовою подолання кризи ідентичності є репрезентація в рамках
українського соціокультурного простору образу того майбутнього, яке буде консолідувати
всіх членів суспільства спільністю інтересів та імперативів, реалізація засад адекватної
загальнонаціональної культурної політики ідентичності.
Ключові слова: ідентичність, криза ідентичності, соціокультурна дійсність, суспільство
споживання, соціальна ідентифікація.
сучасної соціокультурної дійсності. Визначено роль масової культури в зміні змісту
та практики формування ідентичності. З’ясовано, що становлення суспільства
споживання зумовило формування таких ідентифікаційних стратегій, як “приєднання
до більшості”, “ефект сноба”, “демонстративне споживання”. Зроблено висновок про
те, що необхідною умовою подолання кризи ідентичності є репрезентація в рамках
українського соціокультурного простору образу того майбутнього, яке буде консолідувати
всіх членів суспільства спільністю інтересів та імперативів, реалізація засад адекватної
загальнонаціональної культурної політики ідентичності.
Ключові слова: ідентичність, криза ідентичності, соціокультурна дійсність, суспільство
споживання, соціальна ідентифікація.
Повний текст:
PDFПосилання
- Поки немає зовнішніх посилань.