СТАТУС “ОБ’ЄКТИВНОГО” СУБ’ЄКТА В НАУКОВОМУ ПІЗНАННІ
Анотація
Розглянуто актуальну тему трансформації парадигми у царині науки. Особливу увагу
приділено суб’єкту наукового пізнання, оскільки наука не можлива поза тими, хто її творить.
У цьому контексті здійснено спробу розглянути питання становлення суб’єкта науки, його особливого статусу, який неповторний у жодному іншому виді пізнання. Важливе місце у статті відведено поняттю об’єктивності, яке окреслено як основне та сенсоутворююче.
Об’єктивність розкрито не просто як вимогу, а як статус, тобто у ньому потрібно “бути”, а
не дотримуватися як певного правила. Висновується, що постнекласична наукова парадигма
інтегрує в науку принцип інтерпретації суб’єктом реальності як дійсності за допомогою поліваріантної моделі.
Ключові слова: суб’єкт, об’єкт, наука, пізнання, парадигма, інтерпретація, реальність.
Повний текст:
PDFПосилання
- Поки немає зовнішніх посилань.