МЕДІАКУЛЬТУРНА СПЕЦИФІКА ВІДЕОБЛОГІНГУ ЯК ПРАКТИКИ МЕДІАКОМУНІКАЦІЇ

Yulia Dobronosova

Анотація


Автор виходить із того, що нині медіакультура визначає тренди соціального й економічного розвитку соціуму, когнітивні і комунікативні спрямування індивідів. Пізнання актуальних медіакомунікаційних практик потребує розвитку міждисциплінарних студій медіа із філософсько-антропологічною домінантою. Для сучасної культури медіарозмаїття характерне накопичення нових форм репрезентації. Відкритість і зміни співвідношення приватного і публічного в медіакультурі породжують нові ризики. У центрі уваги дослідження – відеоблогінг як важливе явище сучасної медіакультури й ефективна практика комунікативної самореалізації. Автор розглядає медіа як засоби творення і трансляції смислів та представляє відеоблогінг як простір засвідчення інтерсуб’єктивності й інтерекзистенціальності людського існування. Образи користувача-реципієнта або автора відеоблогів сьогодні є одними з найбільш поширених образів індивіда медіамереж. Відеоблогінг є розмаїттям практик, які дозволяють людям пізнавати світ і самих себе та здійснювати самоактуалізацію. Проте сучасні відеоблоги в медіамережах можуть бути примітивними зразками самовираження, маніпуляцій свідомістю, пропаганди і популізму, домінуванням дисгармонійного естетичного. Медіакультурна специфіка відеоблогінгу пов’язана з розвитком мережевого і конвергентного суспільства, він є частиною медіакультури, у якій кожна особа може стати медіа. Окреме питання дослідження – спорідненість відеоблогінгу з масмедійними практиками та мистецтвом. На думку автора, відеоблогінг можна розглядати як частину нових креативних індустрій і традиційної сфери розваг. Автор уважає перспективним напрямом майбутніх досліджень осмислення специфіки медіадовіри до відеоблогерів. Ключові слова: відеоблогінг, медіакомунікація, медіакультура, медіарозмаїття, мережеве суспільство.

Повний текст:

PDF

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.