КОНЦЕПЦІЯ МОДЕЛЮВАННЯ ВЗАЄМОДІЇ ПІДПРИЄМСТВ У КОНКУРЕНТНОМУ СЕРЕДОВИЩІ

Andriy Panchyshyn, Zoriana Artym-Drohomyretska, Taras Lahotskyi

Анотація


Анотація. В статті досліджено сукупність чинників, які впливають на структуру та функціонування підприємств в конкурентному середовищі. Для дослідження взаємодії між основними учасниками ринку використано рефлексивний підхід. Розширена класифікація видів рефлексії включає інформаційну, стратегічну та довірчу рефлексії.

Розроблена модель образу економіко-виробничої системи враховує наступні вхідні параметри: фінансові показники, власні та залучені ресурси, кількісний та якісний склад персоналу, організацію бізнес-процесів на виробництві тощо. Аналіз взаємного впливу конкурентів на ринку дозволяє зрозуміти, які види рефлексії при цьому використовуються та як це впливає на їхнє ефективне функціонування.

Побудовані моделі взаємодії конкурентів, споживачів і постачальників (учасників ринкової економіки). На основі інтегрального рейтингу та показників якості образу сформовано загальний рейтинг агентів конкурентного середовища. Розглянуто процес прийняття рішень щодо виду та інтенсивності рефлексивної взаємодії з метою підвищення конкурентоспроможності та ефективності функціонування підприємств. Концептуальні підходи взаємодії базуються на рефлексивному підході до управління системами та глибинному аналізі змін у конкурентному середовищі.

Ключові слова: економіко-виробнича система, агент конкурентного середовища, рефлексивне управління, взаємодія, класифікація, концепція моделювання.


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.