Організаційна культура в контексті стратегії розвитку фірми

Iryna Vakhovych, Lubov Lipych, Oksana Polinkevych, Oksana Khilukha, Myroslava Kushnir

Анотація


Анотація. Існують різні способи підвищення ефективності діяльності фірми. Один із них – це свідоме формування організаційної культури. На підставі аналізування видів організаційної культури, супутніх їй типів і стратегії розвитку визначено взаємозв’язки між культурою, структурою та стратегією фірми. Ці взаємозв’язки базуються на ідентифікованих вимірах організаційної культури: ієрархії та рівності, індивідуалізмі та колективізмі, толерантності до невизначеності (висока чи низька).

З’ясовано, що організаційна культура фірми еволюціонує вслід за модифікацією стратегії та структури. Еволюція в організаційній культурі відбувається набагато повільніше і більш фрагментовано, ніж зміни в структурі фірми. Виникає загроза застосування механізмів зміни структури, що є відповіддю на соціальні, правові та технічні вимоги. Сформована так структура не охоплює культурну площину. Взаємозв’язок між структурою та культурою зазнає процесу еволюції зі зростанням прагнення фірми до інтеграції.

Ключові слова: організаційна структура, стратегія розвитку, стадія життєвого циклу, керівний персонал, ієрархія, рівність, індивідуалізм, колективізм, толерантність до невизначеності.


Повний текст:

PDF

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.