Розвиток економічної освіти у Львівському університеті (доінстутиційний період)
Анотація
Анотація. Мета статті – поглибити теоретичні та методологічні основи розвитку економічної освіти в Україні на прикладі Львівського університету у ХІХ столітті.
Актуальність проблематики пов’язана з необхідністю дослідження тенденцій розвитку економічної освіти та визначення основних чинників, які впливають на зміну навчальних дисциплін у процесі фахової підготовки університетського рівня для наступного прогнозування найбільш ефективної структури навчальних програм.
У дослідженні використано методи діалектики для аналізу економічних навчальних дисциплін, які викладали у ХІХ столітті на юридичному факультеті Львівського університету. З’ясовано, що спочатку це були дисципліни відведені для вивчення економіки на макрорівні, а від другої половини ХІХ століття розпочалось домінування навчальних дисциплін, які пов’язані з господарюванням на мікрорівні. Методи ретроспективного аналізу і синтезу діяльності тогочасного науково-педагогічного персоналу показали їх наукову та практичну активність щодо вирішення актуальних суспільно-економічних проблем цих часів. Результати дослідження виявили, що науково-педагогічний персонал Львівського університету брав активну участь у європейському освітньому просторі та діяльності державних установ.
Сформульовано висновок, що на зміни структури навчальних програм Львівського університету найбільший вплив мали суспільно-економічні та політичні процеси в державі через зміни нормативно-правового поля, а також запити практичного розвитку господарюючих суб’єктів.
Ключові слова: економічні дисципліни, Львівський університет, економічна освіта, факультет права і адміністрації, професор.
Повний текст:
PDFDOI: http://dx.doi.org/10.30970/ves.2021.60.0.6001
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.