Управління ризиками у сфері електронних страхових послуг
Анотація
Анотація. Мета статті – з’ясувати сутності, визначення завдань і пошук вирішення проблем формування механізму управління ризиками у сфері електронних страхових послуг. Автори використали методи теоретичного узагальнення, групування, систематизації, порівняльного аналізу, комплексного оцінювання.
З’ясовано, що тепер сформувалося кілька моделей онлайнового страхового бізнесу: Internet-представництво традиційного (офлайнового) страховика; віртуальний страховик; агрегатор електронного фінансового супермаркету. Виокремлено такі напрями змін у сфері страхового ризику: зростаюча залежність від поступу інформаційних і комунікаційних технологій призводить до різкого посилення стратегічного та операційного ризиків; динамічність розвитку, що відображається у скороченні інноваційних циклів з погляду фінансових інструментів і страхових технологій, підвищує значення стратегічного ризику; зростання орієнтованості на потреби клієнтів у зв’язку зі зменшенням інформаційних асиметрій (нерівномірності розподілу інформації між страховиками та клієнтами) веде до збільшення правового й репутаційного ризиків.
Зроблено висновок про те, що тенденції розвитку глобального інформаційного суспільства, яке ґрунтується на використанні глобальної інформаційної інфраструктури утвореної за рахунок об’єднання національних інфокомунікаційних мереж, визначають необхідність розвитку онлайнового страхового бізнесу в економіці, його подальшу інтелектуалізацію, інформатизацію та поглиблення поділу інтелектуальної праці в Internetі. Особливі вимоги у цьому зв’язку висувають до організації і регулювання Internet-сервісу та управління ним, до якості електронних страхових послуг, до сервісного менеджменту і маркетингу страхових послуг в Internetі.
Ключові слова: страхова послуга, ризик, управління ризиками, Internet, електронна страхова послуга
Повний текст:
PDFDOI: http://dx.doi.org/10.30970/ves.2021.60.0.6008
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.