УНІВЕРСИТЕТСЬКІ ОСЕРЕДКИ ТРАНСФЕРУ ТЕХНОЛОГІЙ ЯК ДЕТЕРМІНАНТА ПІДВИЩЕННЯ РІВНЯ ЕКОНОМІЧНОЇ СТАБІЛЬНОСТІ ТА ЯКОСТІ ОСВІТИ
Анотація
Висвітлено взаємозв’язок трансферу технологій з якістю освіти і основи фінансового забезпечення діяльності центру трансферу технологій. Для формування успішної кар’єри майбутніх випускників із активним впровадженням елементів наукової діяльності необхідний інструмент не стільки теоретичної підготовки (фундаментальні дослідження), скільки практичних «кейсів» успішного впровадження результатів наукових досліджень в реальний сектор економіки. В такому разі, в структурі закладу вищої освіти має бути підрозділ (підрозділи) комерціалізації наукових досліджень та трансферу знань і технологій або система, яка поєднує декілька структурних підрозділів. Для досягнення високих показників ефективності впровадження результатів наукових досліджень потрібен відповідний кадровий потенціал, команда, яка формується під керівництвом досвідченого науковця з молодих вчених – здобувачів вищої освіти другого та третього рівня. У цьому випадку навчання через дослідження та забезпечення високого наукового рівня кадрів є важливими завданнями системи забезпечення якості вищої освіти. Запропоновано модель діяльності центру трансферу технологій з поєднанням потенціалу кожного напряму: публікаційна активність, грантова діяльність, інтелектуальна власність, власне комерціалізація результатів досліджень та трансфер технологій і знань. Представлено приклади практичної реалізації моделі фінансування окремих напрямів діяльності центру трансферу технологій. Визначено основні індикатори оцінки діяльності ЗВО в частині комерціалізації результатів наукових досліджень і трансферу технологій. Запропонована модель трансферу технологій у ЗВО як індикатор оцінки якості вищої освіти за критеріями акредитації освітніх програм має розгалужений характер і може модифікуватись залежно від типу ЗВО та переважаючого джерела фінансування наукової діяльності. Алгоритми фінансування процесу трансферу технологій, представлені в роботі, адаптуються під конкретні умови застосування та можуть бути інструментом управління знаннями через якість наукових досліджень.
Ключові слова: якість освіти, трансфер технологій, фінансові показники, модель взаємозв’язку.
Повний текст:
PDFDOI: http://dx.doi.org/10.30970/ves.2020.59.0.5904
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.