УНІВЕРСИТЕТСЬКІ ОСЕРЕДКИ ТРАНСФЕРУ ТЕХНОЛОГІЙ ЯК ДЕТЕРМІНАНТА ПІДВИЩЕННЯ РІВНЯ ЕКОНОМІЧНОЇ СТАБІЛЬНОСТІ ТА ЯКОСТІ ОСВІТИ

Artem Artyukhov

Анотація


Висвітлено взаємозв’язок трансферу технологій з якістю освіти і основи фінансового забезпечення діяльності центру трансферу технологій. Для формування успішної кар’єри майбутніх випускників із активним впровадженням елементів наукової діяльності необхідний інстру­мент не стільки теоретичної підготовки (фундаментальні до­слідження), скільки практичних «кейсів» успішного впровадження резуль­татів наукових досліджень в реальний сектор економіки. В тако­му разі, в структурі закладу вищої освіти має бути підрозділ (підрозділи) комер­ціалізації наукових досліджень та трансферу знань і технологій або система, яка поєднує декілька структурних підрозділів. Для досягнення високих показників ефективності впровадження результатів наукових досліджень потрібен відповідний кадровий потенціал, команда, яка формується під керівництвом досвідченого науковця з молодих вчених – здобувачів вищої освіти другого та третього рівня. У цьому випадку навчання через дослідження та забезпечення високого наукового рівня кадрів є важливими завданнями системи забезпечення якості вищої освіти. Запропоновано модель діяльності центру трансферу технологій з поєднанням потенціалу кожного напряму: публікаційна активність, грантова діяльність, інтелектуальна власність, власне комерціалізація результатів  досліджень та трансфер технологій і знань. Представлено приклади практичної реалізації моделі фінансування окремих напрямів діяльності центру трансферу технологій. Визначено основні індикатори  оцінки діяльності ЗВО в частині комерціалізації результатів наукових досліджень і трансферу технологій. Запропонована модель трансферу технологій у ЗВО як індикатор оцінки якості вищої освіти за критеріями акредитації освітніх програм має розгалужений характер і може моди­фі­ку­ватись залежно від типу ЗВО та переважаючого джерела фінан­су­вання наукової діяльності. Алгоритми фінансування процесу трансферу технологій, представлені в роботі, адаптуються під конкретні умови застосування та можуть бути інструментом управління знаннями через якість наукових досліджень.

Ключові слова: якість освіти, трансфер технологій, фінансові показники, модель взаємозв’язку.


Повний текст:

PDF


DOI: http://dx.doi.org/10.30970/ves.2020.59.0.5904

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.