СТРАТЕГІЧНИЙ ВИБІР У ПРИЙНЯТТІ УПРАВЛІНСЬКИХ РІШЕНЬ (ТЕОРЕТИЧНІ ПІДХОДИ І МОДЕЛІ)

Lubov Lipych, Oksana Khilukha, Myroslava Kushnir, Iryna Volynets

Анотація


В умовах мінливості середовища та необхідності блиска­вичної реакції на будь-які зміни підвищуються вимоги до стратегічного вибору підприємства. Термін «стратегічний вибір» розуміється науковцями двояко. У широкому розумінні він трактується відповідно до сутності та логіки процесу прийняття рішень та умов ведення бізнесу. З іншої точки зору – це результат процесу, тобто остаточно реалізоване стратегічне рішення. У статті зазначено, що процесний підхід до сутності стратегічного вибору передбачає його розгляд як певної послідовності фаз (етапів) прийняття рішень. Такий підхід дозволяє ототожнювати його з ходом процесу прийняття страте­гіч­них рішень. Обґрунтовано, що основною направленістю стратегічного вибору при результативному підході є стратегічні цілі, що визначають наміри і відображають сенс існування підприємства. Доведено, що стратегічний вибір здійснюється на корпоративному, бізнес та функціональному рівнях.

Ключові слова: стратегічний вибір, процесний підхід, результативний підхід, детермінованість, свобода вибору, фази (етапи) процесу стратегічного вибору, стратегічні цілі.


Повний текст:

PDF


DOI: http://dx.doi.org/10.30970/ves.2020.59.0.5910

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.