ПОЕЗІЯ “ПРИЙДИ, ПРИЙДИ” ОЛЕКСАНДРА ОЛЕСЯ В ІНТЕРПРЕТАЦІЯХ МИКОЛИ ЛИСЕНКА ТА НЕСТОРА НИЖАНКІВСЬКОГО

Оксана КОВАЛЬСЬКА-ФРАЙТ

Анотація


Статтю присвячено порівнянню однойменних солоспівів Миколи Лисенка та Нестора
Нижанківського на текст поезії Олександра Олеся. Відзначено збіги та відмінності
у трактуванні однієї поетичної основи зі сторони мелодики, фактури, динаміки,
метроритмічних і ладогармонічних засобів, форми. Вказано на роль фортепіанного
супроводу у створенні музично-поетичних образів. Н. Нижанківський поглибив образно-
емоційний контраст за допомогою агогіки, темпових змін, гармонічної колористики,
розмаїття фактурних прийомів. У М. Лисенка сумний і радісний відтінки настрою втілено
через ладотональні та гармонічні нюанси в межах темпової та фактурної однорідності.
Ключові слова: поет, композитор, поезія, солоспів, інтерпретація, образ, фортепіанний
супровід.


Повний текст:

PDF


DOI: http://dx.doi.org/10.30970/vas.16.2015.3277

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.