MUZYKA I MEDYTACJA: O TECHNIKACH EKSTAZY

Izolda TOPP

Анотація


Медитація релігійного досвіду і методів екстазу, як форми медитації, засновані
на концепції музики як гармонії світобудови (наприклад, грецької ідеї музики сфер,
християнського Логосу або ОМ як космічного звуку в буддизмі і індуїзмі). У цьому сенсі
вимови або артикуляції звуки/слова розкривають космічний сенс, як участь у світовому
Творінні. Мірча Еліаде відрізняє дві моделі медитації, як архаїчної духовної техніки:
екстазі, які складаються в прискореному ритмі дихання (Шаманізм) і eнстазі – коли ритм
дихання є навмисним (буддизм). Обидва пов’язані з пошуком універсальної гармонії.
В історії європейської культури ідея про музику сфер була замінена естетикою та
функціональним виміром як музичний феномен. Музика Нью Ейдж і популярна музика
(реп) можуть бути визнані, як сучасні приклади архаїчної техніки медитації або ілюстрації
процесу втрати/спрощення почуття в модерному і постмодерному часі.
Ключові слова: музика, медитація, гармонія сфер, звук, екстаз, естетика, європейська
культура.


Повний текст:

PDF (Polish)


DOI: http://dx.doi.org/10.30970/vas.14.2014.3100

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.