ФОРМУВАННЯ НАУКОВОЇ СКЛАДОВОЇ ОСВІТНІХ ПРОГРАМ СПЕЦІАЛЬНОСТІ “ХОРЕОГРАФІЯ” ЛЬВІВСЬКОГО НАЦІОНАЛЬНОГО УНІВЕРСИТЕТУ ІМЕНІ ІВАНА ФРАНКА
Анотація
Проведено аналіз впровадження наукових аспектів у навчальний процес, що сприяє професійному формуванню хореографів, здатних не лише виступати на сцені, а й створювати нові мистецькі концепції, досліджувати хореографію як наукову дисципліну та ділитися здобутими знаннями з іншими зацікавленими суб’єктами. Мета роботи – розбір впровадження наукової діяльності з хореографічного мистецтва, в тім числі її практичних здобутків, започаткованих кафедрою режисури та хореографії факультету культури і мистецтв Львівського національного університету імені Івана Франка. Формулювання завдання дослідження. На основі проведеного аналізу наукових заходів, започаткованих кафедрою режисури та хореографії факультету культури і мистецтв Львівського національного університету імені Івана Франка, визначити беззаперечну домінанту єдності науки і хореографічного мистецтва. Методологія дослідження ґрунтується на використанні методів об’єктивності та історизму під час аналізу чинних нормативно-правових актів України, а також порівняльного і культурологічного мистецького аналізу подальших перспектив і тенденцій розвитку танцювальної культури разом із хореографічною освітою. Такий підхід дає змогу всебічно розглянути можливі напрями вивчення проблем дослідницького характеру танцювальної культури України, провести ґрунтовний науковий аналіз та взяти до уваги вплив регіональних особливостей хореографічного мистецтва. Методи об’єктивності та історизму дають можливість відстежувати динаміку і перспективи розвитку освітніх, мистецьких та наукових аспектів танцювальної культури й хореографії. Порівняльний метод у цьому дослідженні використовують для виявлення ознак потенційних позитивних практик у сучасному культурно-мистецькому середовищі та в освітньо-наукових проєктах. Наукова новизна роботи полягає у впровадженні інтегрованого підходу до поєднання мистецьких й наукових аспектів у процесі підготовки майбутніх хореографів. Створення освітніх програм, що охоплюють не лише практичні аспекти хореографічної майстерності, а й такі галузі, як психологія, педагогіка, анатомія, культурологія, історія мистецтва, повною мірою дає змогу формувати цілісне розуміння хореографії як комплексного явища. Запровадження нових методів дослідження у хореографії, таких як аналіз руху за допомогою нестандартних технологій, вивчення впливу танцю на фізичний та психоемоційний стан, забезпечує поглиблення теоретичного розуміння танцю як форми пластичного мистецтва. Висновки. Впроваджені наукові підходи, втілені кафедрою режисури та хореографії факультету культури і мистецтв Львівського національного університету імені Івана Франка щодо поєднання мистецько-творчих і наукових аспектів у процесі підготовки майбутніх хореографів, допомогли сформувати наукову школу, яка характеризується своїми основними підходами до висвітлення хореографічного мистецтва в науковому дискурсі України. Мультидисциплінарний підхід, який охоплює не лише практичні аспекти хореографічної майстерності, дає змогу формувати цілісне розуміння хореографічних елементів певної філософської парадигми. Систематизовано вивчення регіональних особливостей хореографічного мистецтва, що, своєю чергою, допомагає розвивати індивідуальні особливості сформованих національних хореографічних шкіл. Розроблено підходи, які дають студентам можливість ефективно інтегрувати поєднання теоретичної та практичної підготовки хореографічної діяльності, яка сприяє формуванню хореографів-дослідників, здатних аналізувати і створювати нові мистецькі форми. Крім того, інтернаціоналізація освітнього процесу через призму міжнародного наукового досвіду, вивчення світових хореографічних шкіл та напрямів сприяють підвищенню рівня професійної підготовки здобувачів освіти та підсилюють їх конкурентоспроможність на світовому ринку праці.
Повний текст:
PDFDOI: http://dx.doi.org/10.30970/vas.25.2024.198-210
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.
