Політичне відеоінтерв’ю: комунікативні девіації в українській та німецькій мовах
Анотація
У статті досліджено комунікативні девіації на матеріалі інтерв’ю українського та німецького політичних лідерів, зокрема П. Порошенка та А. Меркель. Використано методи спостереження, аналізу мови на основі реальних мовленнєвих ситуацій, квалітативної оцінки даних, конверсаційного і контрастивного аналізу. Встановлено, що одним з визначень мовної (мовленнєвої) девіації є порушення стратегії мовлення. Проаналізовано комунікативні невдачі, враховуючи позицію інтерв’юера. Визначено спільні та відмінні стратегії інтерв’ю в досліджуваних етнолінгвокультурах у випадку незадоволення інтерв’юера відповідями респондента. Встановлено, що спілкування осіб з різними комунікативними цілями і стратегіями – головні причини девіацій.
Ключові слова: комунікація журналіст-політик, політичне відеоінтерв’ю, комунікативна девіація, комунікативна стратегія, українська мова, німецька мова.
Повний текст:
PDFDOI: http://dx.doi.org/10.30970/ls.8.1779
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.