МАРКЕТПЛЕЙС ЯК КЛЮЧОВА БІЗНЕС-МОДЕЛЬ ЦИФРОВОЇ ЕКОНОМІКИ: СУТЬ, ПЕРЕВАГИ ТА ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ
Анотація
Анотація. У статті розглядається бізнес-модель маркетплейсу як одна з провідних і найбільш динамічних форм сучасної інтернет-комерції. Проаналізовано сутність, принципи функціонування та ключові переваги маркетплейсів, зокрема їх здатність забезпечувати масштабування бізнесу, знижувати транзакційні витрати та надавати доступ до глобальної аудиторії. Також досліджено вплив маркетплейсів на розвиток інтернет-комерції, зокрема на споживацькі звички та конкурентне середовище. Автором проведено аналіз динаміки розвитку та росту популярності маркетплейсів як у всьому світі загалом, так і в Україні зокрема. В статті описуються перспективи майбутнього розвитку такого типу бізнес-моделі, визначаються проблемні і слабкі місця, а також перешкоди для активнішого розвитку маркетплейсів за умов воєнних дій в Україні. Автором також сформульовано власне визначення поняття «маркетплейс».
Ключові слова: бізнес-модель, маркетплейс, інтернет-комерція, торгівля, цифрова економіка, електронна комерція.
Повний текст:
PDFПосилання
- Поки немає зовнішніх посилань.