ЕПІСТЕМОЛОГІЧНЕ ВИЗНАЧЕННЯ СУТНОСТІ БІЗНЕСУ

Yuliya Tsvilii

Анотація


Анотація. На сьогодні не можна вважати завершеними дискусії щодо змісту категорії «бізнес», а також ознак і критеріїв ідентифікації бізнесу в соціально-економічній системі інноваційного типу розвитку. Цікавим для науки є вивчення специфічних рис і потенційних ідентифікаторів бізнесу, які з’являються на всіх ієрархічних рівнях управління.

Метою статті є окреслення концептуальних засад наукового дослідження поняття «бізнес» та формування структурно-функціональних ознак «бізнесу», характеристик поняття «бізнес», класифікації бізнес-одиниць.

Методи дослідження: узагальнення, аналіз і синтез для розкриття економічного змісту поняття «бізнес»; систематизація для виявлення ознак і критеріїв бізнесу; схематичні та графічні зображення для наочного відображення результатів дослідження.

У статті розглянуто сутність поняття «бізнес», висвітлено характеристики риси поняття «бізнес», класифікацію бізнес-одиниць та структурно-функціональні ознаки бізнесу. Термін «бізнес» можна розглядати з таких аспектів (структурно-семантичних ознак), як заробіток, гроші, прибуток; підприємство, фірма, організація (підприємництво); організована економічна, комерційна діяльність, ефективність; економічні відносини; зусилля; ведення справ; сектор і структурний елемент ринкової економіки, об'єднання виробництв; джерело перетворень. Запропонована авторська інтерпретація поняття бізнесу. Класифікацію бізнес-одиниць варто проводити за такими ознаками: якісні ознаки (за організаційно-правовими формами діяльності, найменуванням, формою власності, метою та характером діяльності, формою власності, видом діяльності, напрямком створення товарів і надання послуг та за способом утворення) та кількісними ознаками (за обсягом діяльності, розміром прибутку та чисельністю працівників). Автором запропоновано класифікувати бізнес відносно функцій, за впливом постійних зовнішніх змін, за впливом постійних внутрішніх змін, за видами впроваджених інновацій. Основними структурно-функціональними ознаками бізнесу є: об’єкт господарювання, суб’єкти господарювання, основні принципи, функції, основні цілі, види завдань для досягнення цілей, учасники бізнесу.

Ключові слова: бізнес, діяльність, структурно-функціональні ознаки, управління, бізнес-одиниці.


Повний текст:

PDF (English)

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.