Механізм стратегічного розвитку франчайзингового бренду закладами ресторанного бізнесу в сучасних умовах

Irina Petlin, Yuriy Motuzyuk

Анотація


Анотація. В сучасних умовах господарювання актуальним є пошук альтернативної організаційної форми ведення бізнесу, яка б демонструвала високу продуктивність. Такою альтернативною формою ведення бізнесу є франчайзинг.

В останні десятиліття кількість франшиз в світі значно збільшилася і очікується подальше збільшення їх кількості, оскільки франчайзинг приносить кращі фінансові результати, функціонує в більш сприятливому середовищі і має вищі шанси на виживання, ніж інші організаційні форми ведення бізнесу.

Конкурентна боротьба на ринках і зростання споживчих вимог на підприємстві є сучасними тенденціями розвитку ринкових відносин. Усі сегменти ринку прагнуть домінувати на своїх ринкових позиціях і збільшити ринкову частку. Крім того, сучасні споживачі культивують стійке позитивне ставлення до відомих брендів. Тому варто приділити увагу франчизі як комерційній бізнес-організації підприємства, та вживати заходи, щоб вона була економічно ефективною та мала високу конкурентну позицію.

Методологічну базу дослідження склали наукові напрацювання вітчизняних та зарубіжних науковців з проблеми дослідження.

В статті обґрунтовано концептуальні засади механізму стратегічного розвитку франчайзингового бренду.

Оскільки реалізація концепції франчайзингу створює низку переваг для франчайзера, франчайзі та споживачів, окреслено конкурентні переваги для кожного з суб’єктів франчайзингових відносин.

Доведено, що відповідно до запропонованого механізму та враховуючи результати узагальнення сильних сторін, можливостей і загроз франчайзерів основою стратегічного розвитку бренду франчайзингу є місія бренду, цінності бренду; особливості взаємовідносин ділових партнерів і споживачів; сервісно-орієнтована направленість.

Дослідження франчайзингових взаємовідносин в закладах швидкого харчування дали можливість окреслити основні особливості у їх роботі – це унікальність і якість послуг, клієнто-орієнтований підхід у роботі на просування свого бренду, популяризація здорового способу життя та соціальна відповідальність.

Ключові слова: франчайзинг, франчайзер, франчайзі, франчайзинговий бренд, бренд-менеджмент, стратегія розвитку бренду.


Повний текст:

PDF


DOI: http://dx.doi.org/10.30970/meu.2022.48.0.480611

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.