Структурно-функціональна характеристика процесу стратегічного маркетингового планування в умовах змін

Oksana Senyshyn, Yurii Maksymets

Анотація


Анотація. У статті розглянуто особливості та необхідність стратегічного маркетингового планування у господарській системі України. Необхідність застосування планування виникла на тому етапі розвитку товарного виробництва, коли ринковий механізм почав втрачати здатність утримувати процеси відтворення у раціональних межах і забезпечувати стабільний, пропорційний характер розвитку економіки.

Авторкою здійснено детальний аналіз  понять “стратегічне планування” та “процес стратегічного маркетингового планування”, виокремлено власні розуміння поданих понять. Окреслено взаємозв’язок стратегічного планування із іншими функціями управління. Доведено, що основою процесу стратегічного маркетингового планування є розробка комплексного плану, який призначений для забезпечення здійснення місії організації та досягнення її цілей. Процес стратегічного планування виокремлено як такий, що забезпечує нововведення та зміни в організації в достатній мірі, та виділяє чотири основні види управлінської діяльності в межах функції планування: розподіл ресурсів, адаптація до зовнішнього середовища, внутрішня координація та організаційно-стратегічне передбачення. Запропоновано власну авторську схематичну модель процесу стратегічного маркетингового планування, що властива сучасним вітчизняним підприємствам.

Ключові слова: планування, прогнозування, стратегічне маркетингове планування, процес стратегічного маркетингового планування, етапи процесу стратегічного маркетингового планування.


Повний текст:

PDF


DOI: http://dx.doi.org/10.30970/meu.2022.48.0.4803

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.