BENCHMARKING AS AN INNOVATIVE METHOD OF FORMING COMPETITIVE ADVANTAGES OF THE ІТ ENTERPRISE

Oksana Zhylinska, Diana Liash

Анотація


Анотація. У статті розвинуто теоретичні та практичні положення застосування бенчмаркінгу як інноваційного методу формування конкурентних переваг ІТ-підприємства. Наведено різні види бенчмаркінгу та їх класифікацію залежно від параметрів класифікації. Визначено послідовність проведення бенчмаркінгу в процесі PDCA. Безперервність бенчмаркінгового процесу візуалізована у схемі benchmarking wheel. Здійснено дослідження джерел та подано основні методи оцінювання конкурентоспроможності ІТ- підприємства на засадах бенчмаркінгу. Розглянуто сутність конкурентно-синергетичного бенчмаркінгу та розроблено схему виникнення конкурентно-синергетичного бенчмаркінгового ефекту.
Бенчмаркінг в Україні має значні перспективи, оскільки на сучасному етапі розвитку світової економіки є одним із найефективніших інструментів, що допомагає подолати відставання від конкурентів шляхом порівняння та аналізу їх діяльності з найуспішнішими бенчмарками на ринку. Використання методів бенчмаркінгу робить значно ефективнішим формування конкурентних переваг для ІТ-компаній, які потребують інноваційних методів для формування стратегії конкурентних переваг. Процес впровадження бенчмаркінгу підкоряється циклу PDCA, а безперервність підходу бенчмаркінгу візуалізується на схемі колеса порівняльного аналізу. При застосуванні методів оцінки конкурентоспроможності на основі порівняльного аналізу досягається ефект конкурентного синергетичного бенчмаркінгу, який є ефективним маркетинговим інструментом для отримання ексклюзивних позицій на національному та світовому ринках.
Ключові слова: бенчмаркінг, конкурентна перевага, бенчмарк, цикл PDCA, колесо бенчмаркінгу, методи оцінювання конкурентоспроможності, синергетичний бенчмаркінговий ефект.


Повний текст:

PDF (English)


DOI: http://dx.doi.org/10.30970/meu.2021.46.0.4612

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.