ОСОБЛИВОСТІ ВИБОРУ КОНКУРЕНТНИХ СТРАТЕГІЙ АГРАРНИХ ПІДПРИЄМСТВ

Zinovia Zaloha

Анотація


Анотація. У статті досліджуються теоретичні та прикладні аспекти формування стратегій конкуренції підприємств в аграрній сфері із врахуванням особливостей конкурентного середовища та економічних особливостей самих формувань.

Доцільно виділити наступні види конкурентних стратегій, які можуть бути використані аграрними підприємствами: стратегія низьких витрат, стратегія диференціації продукції, стратегія фокусування на специфічних ринкових нішах і стратегія вертикальної інтеграції (участь в продукті крупних фірм).

Використання кожної із перерахованих стратегій визначається особливостями конкурентного середовища в аграрній галузі і на товарному ринку, а також економічним потенціалом і розмірами самого підприємства.

Проаналізовано різноманітність форм вертикальної інтеграції, її значення для розвитку сільського господарства України.

Специфічні умови та особливості кожної фірми зумовлюють необхідність розробки індивідуальної конкурентної стратегії, яка відображає як конкретні шляхи реалізації вибраної типової стратегії конкуренції, залежно від можливостей підприємства, так і рішення про поведінку стосовно основних конкурентів.

Визначальними елементами стратегії конкуренції є позиціонування продукції за ціною і якістю, на яке впливає багато факторів, зокрема, швидкість ринкових змін і динаміка попиту. Тому, на нашу думку, актуальним є завдання переходу до стратегії диференціації, що передбачає удосконалення географічної і товарної структур, поглиблення переробки аграрного продукту, збільшення в ньому частки доданої вартості. Це дозволить національним сільгоспвиробникам вийти на нові експортні продовольчі ринки.

Ключові слова: конкурентна стратегія, конкурентна перевага, стратегія низьких витрат, стратегія диференціації, стратегія вертикальної інтеграції, аграрне підприємство, конкурентоспроможність.


Повний текст:

PDF


DOI: http://dx.doi.org/10.30970/meu.2021.46.0.4610

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.