Visn. Lviv. Univ., Ser. Sotsiol. 2017: 11; 88-98 • DOI: http://dx.doi.org/10.30970/vso.2017.11.08
РЕПУТАЦІЯ ІНТЕРНАТІВ ЯК НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНИХ ЗАКЛАДІВ (ЗА РЕЗУЛЬТАТАМИ СОЦІОЛОГІЧНОГО ДОСЛІДЖЕННЯ)
Анотація
У статті за результатами соціологічного онлайн-опитування розглядається проблема репутації інтернатного закладу як освітнього інституту в очах громадськості, в даному випадку – серед користувачів інформаційної мережі «Інтернет». З’ясовано, що в цілому репутація інтернату, як освітньої інституції, не отримує категоричних негативних оцінок, існує баланс позитивних і негативних суджень про рівень освіти, виховання, матеріально-технічних умов і ставлення до дітей з боку педагогічного колективу. При порівнянні їх із загальноосвітніми школами, а також з позиції вибору респондентами типу навчального закладу для своєї дитини репутація інтернатів знижується. Водночас виявився той факт,що громадська думка не підтримує ідею повної ліквідації інтернатних закладів системи освіти як освітньої інституції, хоча допускає можливість передачі дітей-сиріт в сім’ї різного типу та організації їх інклюзивного навчання за умови достатнього фінансування цих заходів.
Ключові слова:інтернат, репутація інтернату, реформа інтернатних закладів, піар інтернатів, порівняльне дослідження
Basing on the results of sociological online survey, the author pays our attention to the problem of reputation of boarding schools as an educational institution in the public eye. The survey received 287 users of the Internet. While performing the survey we have found out that there is no clear negative opinion on the reputation of boarding schools as an educational institution. There is a balance between negative and positive opinions about the level of education and upbringing, material and technical conductions, and attitude towards children from the teaching staff. The survey showed that the most respondents, in whole or in part, agree to the next statements about boarding schools: a boarding school is a place where pupils receive a quality education and upbringing (50%); pupils eat well and are held in good conditions: hygienic and sanitary, material and technical, appropriate aesthetic (55,7%); in most of the boarding schools teachers and educators are kind to the children (60%). The respondents have less information about the relations between pupils in boarding schools, but nearly half of the respondents (47,5%) consider them friendly. We have found out that the reputation of boarding schools depends on a comparative context. For example, the reputation level of boarding schools in comparison with the reputation level of general education schools is lower (65,3% of the respondents think that reputation of graduates of boarding schools is lower than reputation of graduates of general education school) and in accordance with the respondents’ choice of a type of educational establishment (60,5% of respondents would not, under any circumstances, get their own child into a boarding school). At the same time, we have found out that the public does not support the idea of complete elimination of boarding schools as an educational institute, although admits the possibility of a transfer of orphans to families of different types for upbringing and their further education at the inclusive schools. A main condition to ensure the success of these actions, according to the public opinion, is an adequate financing.
Key words: boarding school, boarding school reputation, reform of boarding schools, PR of boarding schools, a comparative study
Повний текст:
PDFПосилання
Аналітичний звіт «Життєвий шлях випускників інтернатних закладів, дитячих будин-ків сімейного типу та прийомних сімей» (за результатами соціологічного опитування) / О. М. Балакірєва, І. М. Чернін, О. М. Хмелевська та ін. – К. : Український Інститут соціальних досліджень імені Олександра Яременка, Фонд Ріната Ахметова «Розвиток України», Український центр соціальних реформ, 2010. – 106 с.
Бондар В.Освіта дітей з особливими потребами: пошуки та перспективи / В. Бондар // Сучасні тенденції розвитку спеціальної освіти (Українсько-Канадський досвід) : Матеріали Міжнар. конф., Київ, 25–26 травня 2004 р. / за ред. : В. І. Бондаря, Р. Петришина. – Київ : Наук. світ, 2004. – С. 3–12.
Знайти себе: життєві історії випускників інтернатів / [Артюх О. Р., Бабак О. В., Балакі-рєва О. М. та ін.]. – К. : Український ін-т соціальних досліджень, 2001. – 201 с.
Канишевская Л. Специфика воспитания социальной зрелости учащихся школ-интернатов для детей-сирот / Л. Канишевская // Социология : теория, методы, маркетинг. – 1999. – № 4. – С. 77–84.
Клименко О. Ю.Особливості інституціоналізації соціального захисту дітей у кризо-вих ситуаціях в сучасному українському суспільстві : дис. … д-ра соц. наук : 22.00.04 / Клименко Олена Юріївна. – Харків, 2016. – 418 с.
Підготовка учнів інтернатних закладів до життєдіяльності у відкритому суспільстві : навч.-метод. посібник / [Л. В. Канішевська, Л. В. Кузьменко, С. О. Свириденко та ін.]. – Кіровоград : Імекс-ЛТД, 2013. – 336 с.
Покась В. П. Зміна філософської парадигми управління навчально-виховним процесом інтернатних закладів освіти України : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня доктора філос. наук : спец. 09.00.10 «Філософія освіти» / В. П. Покась. – К., 2012. – 34 с.
Родда М. Громадянське суспільство, Канада, Україна і проблеми освіти глухих / М. Родда // Сучасні тенденції розвитку спеціальної освіти (Українсько-Канадський досвід) : Матеріали Міжнар. конф., Київ, 25–26 травня 2004 р. / За ред. : В. І. Бондаря, Р. Петришина. – Київ : Наук. світ, 2004.– С. 21–25.
REFERENCES
Analitychnyj zvit «Zhyttjevyj shlyah vypusknykiv internatnyh zakladiv dytyachyh bu-dynkiv simejnogo typu ta pryjomnyh simej» (za rezultatamy sociologichnogo opytuvannya [Analytical report «Life way of graduates of boarding schools, family-type orphanages and foster families» (according to the results of a sociological survey)] O. M. Balakireva, I. M. Chernin, O. Hmelevska ta in. – К. : Ukrajinskyj Instytut socialnyh doslidzhen imeni Oleksandra Yaremenka, Fond Rinata Ahmetova «Rozvytok Ukrajiny», Ukrajinskyj centr socialnyh reform, 2010. – 106 p.
Bondar V. Osvita ditej z osoblyvymy potrebamy: poshuky ta perspektyvy [Education for children with special needs: searches and prospects] Suchasni tendenciji rozvytku special-noji osvityy (Ukrajinsko-kanadskyj dosvid) : Materialy mizhnar. Konferenciji., Kyiv, 25–26 travnya 2004 r. / Za red. : V. І. Bondarya, R. Petryshyna. – К. : Nauk svit, 2004.– s. 3–12.
Znajty sebe: zhyttjevi istoriji vypusknykiv internativ [Find yourself: life stories of boarding school graduates] [Artjuh O. R., Babak O.V., Balakireva O. M. ta in.]. – К. : Ukrajinskyj in-t socialnyh doslidzen, 2001. – 201 s.
Kanishevskaya L. Specyfi ka vospitaniya socyalnoj zrelosti uchashchihsya shkol-internato-vdlya detej sirot [Specifi city of education of social maturity of pupils of boarding schools for orphans] Socyologiya: teoriya, metody, marketing. – 1999. – № 4. – s. 77–84.
Klymenko O. Yu. Osoblyvosti instytucionalizaciji socialnogo zahystu ditej u kryzovyh sy-tuaciyah v suchasnomu ukrajinskomy suspilstvi [Features of institutionalization of social protection of children in crisis situations in modern Ukrainian society] : dys. … doktora soc nauk : 22.00.04 / Klymenko Olena Yurijivna. – Harkiv, 2016. – 418 s.
Pidgotovka uchniv internatnyh zakladiv do zhyttjediyalnosti u vidkrytomu suspilstvi [Preparation of boarding school students for life in an open society] : navch.-metod. posibnyk / [L.V. Kan-ishevska, L. V. Kuzmenko, S. О. Svyrydenko ta in.]. – Kirovograd : Imeks-LTD, 2013. – 336 s.
Pokas V. P. Zmina fi losofskoji paradygmy upravlinnya navchalno-vyhovnym procesom internatnyh zakladiv osvity Ukrajiny [Changing the philosophical paradigm of management of the educational process of boarding schools in Ukraine]: avtoref. dys. na zdobuttya nauk stupenya doktora fi los nauk : spec. 09.00.10 «Filosofi ya osvity» / V. P. Pokas. – K., 2012. – 34 s.
Rodda M. Gromadyanske suspilstvo, Kanada, Ukrajina I problemy osvity gluhyh [Civil Society, Canada, Ukraine and Education for the Deaf] Suchasni tendenciji rozvytku special-noji osvityy(Ukrajinsko-kanadskyj dosvid) : Materialy mizhnar. Konferenciji., Kyiv, 25–26 travnya 2004 r. / Za red. : V. І. Bondarya, R. Petryshyna. – К. : Nauk svit, 2004.– s. 3–12.
DOI: http://dx.doi.org/10.30970/vso.2017.11.08
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.
Контакти:
м. Львів, вул. Університетська 1, ауд. 319
visnyk.sociology@lnu.edu.ua