Польська школа та вчителі в оцінках учнів (на основі вибраних результатів досліджень за останні п’ятдесят років)

М. Ревера, Ю. Пачковський

Анотація


У статті проаналізовано результати соціологічних досліджень за останні п’ятдесят
років  щодо оцінки діяльності  польської школи. Констатовано, що в останні два
десятиліття (порівняно з періодом 1960–1989 рр.) думки учнів характеризуються
тенденцією до покращення. Це підтверджено низкою загальнонаціональних репре-
зентативних досліджень. Проте зберігається тенденція амбівалентних ставлень учнів  
як до школи, так і в стосунку до самих вчителів. Це виникає також з низки регіональних
досліджень, і з опитувань, проведених  у Польщі після 2000 року. Така ситуація
обумовлена динамікою розвитку польської системи навчання, що знаходиться в умо-
вах соціальних змін і трансформації в напрямі європейського освітнього простору.
Незважаючи на видимий прогрес, залишається актуальним питання: «Чи сучасна
польська школа готова до викликів, здатних забезпечити всебічний розвиток учнів?»
Запропонована стаття ставить за мету віднайти відповідь на це важливе і водночас
актуальне запитання.
Ключові слова: школа польська, вчитель, учень, всебічний розвиток.

Повний текст:

PDF (English)

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.




Контакти:

м. Львів, вул. Університетська 1, ауд. 319

visnyk.sociology@lnu.edu.ua