ІМІДЖ УНІВЕРСИТЕТУ У МЕРЕЖІ FACEBOOK (ЛЬВІВСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ ІВАНА ФРАНКА ТА ЯГЕЛЛОНСЬКИЙ УНІВЕРСИТЕТ ЯК CASE-STUDY): ДИНАМІКА ЗМІН 2017-2023 РОКІВ

О. Козаченко, Т. Марусяк

Анотація


В інформаційну епоху формування іміджу закладів вищої освіти обов’язково
включає соціальні мережі як певний канал трансляції інформації та створення
установок. Оскільки такий процес має динамічний характер, то предметом
зацікавлення авторів стала певна трансформація, що відбувається в процесі
репрезентації іміджу закладів вищої освіти України та Польщі (на прикладі
Львівського національного університету імені Івана Франка та Ягеллонського
університету в Кракові) в соціальній мережі. Авторами проводиться порівняння
результатів контент-аналізу дописів офіційних сторінок згаданих університетів у
мережі Facebook. Перше дослідження проводилося у 2017 році, а друге – у 2023
році за аналогічною методологією. Таким чином, результати аналізу презентують
зміни як в темпоральному, так і в крос-культурному вимірі. Під час контент-аналізу
були виділені наступні категорії: «поточна загальна інформація», «науково-освітні
події», «культурно-розважальні події», «досягнення», «інформація про структурні
підрозділи», «інформація загально-пізнавального характеру, що безпосередньо не
пов’язана з діяльністю університету», «публікації про війну». Результати контент-
аналізу демонструють, що репрезентація іміджу двох університетів в мережі
Facebook протягом 2017-2013 років зазнала змін. Зокрема, два університети
збільшують кількість публікацій, що безпосередньо не пов’язані з діяльністю ЗВО,
таким чином репрезентуючи себе не лише як науково-освітня установа, але й як
певний неформальний осередок комунікації. Проте Ягеллонський університет все
більше приділяє увагу широкому колу питань повсякденного життя (створюючи
імідж «університету-друга/подруги»). Натомість Львівський національний
університет імені Івана Франка акцентує увагу на створенні іміджу осередку
національно-патріотичного виховання, при цьому рівною мірою репрезентуючи
себе як науково-освітня установа.
Ключові слова: імідж, соціальна мережа, університет, контент-аналіз.


Повний текст:

PDF

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.




Контакти:

м. Львів, вул. Університетська 1, ауд. 319

visnyk.sociology@lnu.edu.ua