ТЕНДЕНЦІЇ ЗМІН ШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ ЯК СОЦІАЛЬНИЙ НАСЛІДОК МІГРАЦІЙНИХ ПРОЦЕСІВ В СУЧАСНІЙ УКРАЇНІ

Т. Марусяк, О. Химович, О. Козаченко

Анотація


Актуальність статті зумовлена зростанням значення міграції українців як
в межах держави, так і закордон. Основною причиною масового вимушеного
переселення громадян стали значні соціальні та економічні небезпеки, пов’язані
із війною, що загрожували життю та здоров’ю, фінансовій спроможності через
активні бойові дії. Переміщення сімей викликало потребу пошуку шляхів
продовження освітнього процесу для дітей, незалежно від місця їх перебування
(в більш безпечному регіоні України чи закордоном). Отримання знань дітьми
продовжує набувати нових форм та вимагає трансформації навиків від них, їхніх
педагогів та батьків. Метою даної розвідки є окреслення основних тенденцій
змін (трансформаційних процесів) у шкільній освіті, зокрема широкого
розповсюдження дистанційної та сімейної форми навчання як наслідків вимушеної
міграції в сучасних умовах. Для розкриття теми дослідження використано
теоретичні напрацювання українських авторів та авторів з інших країн, а також
дані емпіричних соціологічних досліджень, що дає можливість методологічної
розробки та окреслення методичних перспектив даної теми. У ході дослідження
визначено ключові фактори міграції в контексті соціокультурної сфери та вплив
їх на освітні процеси у сучасних українських реаліях. Проаналізовано тенденції
освітньої сфери, які можуть призвести до посилення еміграційних настроїв.
Ця стаття може бути корисною в процесі вивчення аспектів міграції в Україні як
сама по собі, так і як основа для розвитку подальших досліджень у цій сфері.
Ключові слова: міграція, війна, демографія України, освіта як соціальний
інститут, сімейна форма освіти, дистанційне навчання.


Повний текст:

PDF

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.




Контакти:

м. Львів, вул. Університетська 1, ауд. 319

visnyk.sociology@lnu.edu.ua