ФОРМУВАННЯ БРЕНДУ ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ: РОЛЬ СОЦІОЛОГІЧHИХ ДОСЛІДЖЕНЬ
Анотація
Розглянуто процес формування бренду закладів вищої освіти в сучасному
суспільстві в контексті можливостей застосування соціологічних знань у цьому
процесі. Автор виділяє етапи створення бренду і виокремлює роль соціологічних
досліджень на кожному з цих етапів. Брендинг створює можливості для опанування
нових ринків та підвищення лояльності абітурієнтів та інших стейхолдерів.
Наголошується, що брендинг закладів вищої освіти повинен враховувати як
зовнішню, так і внутрішню цільову аудиторію. У випадку формування зовнішнього
бренду важливо презентувати власні переваги, особливості та причини довіряти
саме цьому бренду для потенційних абітурієнтів, їх батьків, роботодавців, донорів,
органів влади та інших партнерів. Натомість у випадку з внутрішнім брендом
варто презентувати власні переваги, особливості та причини довіряти для власних
студентів, науково-педагогічних працівників та інших працівників закладів вищої
освіти. Загалом можна виділити декілька етапів формування бренду, а саме: аналіз
та аудит наявного бренду, формування/вдосконалення стратегії та «ядра» бренду,
тестування створеної/оновленої стратегії, зовнішня та внутрішня комунікація, а
також оцінка ефективності брендингу. Наголошується, що у багатьох закладах
вищої освіти функціонують центри моніторингу/оцінювання якості освіти,
соціологічні центри/лабораторії тощо. Саме вони можуть бути суб’єктами, що
залучені до процесів формування як внутрішнього, так і зовнішнього бренду.
Загалом методів оцінки формування та просування бренду може бути багато,
адже в арсеналі соціології є як кількісні, так і якісні методи дослідження, а їхнє
поєднання може забезпечити більш надійний та валідний результат. Соціологічними
інструментами для вимірювання зовнішнього та внутрішнього бренду можуть
бути як опитувальні, так і неопитувальні методи.
Ключові слова: бренд, заклад вищої освіти (ЗВО), соціологічі дослідження.
Повний текст:
PDFПосилання
- Поки немає зовнішніх посилань.
Контакти:
м. Львів, вул. Університетська 1, ауд. 319
visnyk.sociology@lnu.edu.ua