ЕКЗИСТЕНЦІЙНА ПРОБЛЕМА ВИБОРУ У РОМАНІ СІМОНИ ДЕ БОВУАР “МАНДАРИНИ”
Анотація
Філософські екзистенціальні ідеї пронизують весь роман “Мандарини”
своєрідними репліками героїв у діалогах, розмірковуваннями Анрі, Робера, Ганни
та вчинками другорядних героїв, які в комунікативній інтерпретації утворюють на
поетологічному рівні певну позатекстову атмосферу. Своєрідно проінтерпретовано
усвідомлення “я” звичайними людьми. Окрім естетики творчого пошуку митця, яка
втілена в образах Анрі, Льюіса та Робера, С. де Бовуар намагалася відшукати сенс життя
“пересічних” особистостей, що відображено в образах Поль, Надін, якоюсь мірою,
Ганни. Ці героїні відчувають, що вони – “ніхто”, але водночас вони відкривають у собі
унікальність, яка виражається в тому, щоб нічого не робити. Ця усвідомлена відмова від
дії навіть викликає у них гордість за себе: визнаючи власну посередність, вони пиша-
ються тим, що не намагаються привернути до себе увагу, та не відволікають від чогось
найважливішого. Їхня відмова від дії постає як особистісний внесок у загальне життя.
Еволюцію Анрі простежуємо у його пошуку самого себе. Головним для Анрі
є екзистенція буття, своє життя він намагається наповнити індивідуальним сенсом,
який складається зі щирості відчуттів. Щирими, на його думку, мають бути мистецтво,
кохання, стосунки. Вимогу щирості він ставить передусім перед собою.
Ключові слова: С. де Бовуар, екзистенціалізм, художній образ.
Повний текст:
PDFПосилання
- Поки немає зовнішніх посилань.