МЕДІАКОМУНІКАЦІЇ У СУСПІЛЬНОМУ ВИМІРІ МІСТА

Yevhen Shkurov

Анотація


У статті проаналізовано медіакомунікаційний аспект соціального виміру сучасного міста, яке є не лише матеріальним, а й символічним простором, де формуються та відтворюються соціальні зв’язки, ідентичності й культурні практики. Предмет дослідження – комунікаційні процеси в урбаністичному середовищі, що реалізуються як через традиційні ЗМІ, так і через цифрові мережеві платформи. Мета роботи – виявлення особливостей функціонування медіа у міському просторі, зокрема їхньої ролі у формуванні урбаністичного дискурсу, інтеграції соціальних груп та у підтримці ідентичності міста.

Методологічна основа дослідження ґрунтується на міждисциплінарному поєднанні структурно-функціоналізму (Т. Парсонс), теорії мережевого суспільства (М. Кастельс) і системної комунікаційної теорії (Н. Луман). Застосовано порівняльний аналіз медіапрактик і особливостей медіапродуктів міста, що дало змогу ідентифікувати ключові комунікаційні тенденції та їхній вплив на соціальні процеси у місті.

У процесі дослідження встановлено, що медіа виконують не лише інформативну чи розважальну функцію, а є важливим інтегративним чинником для міських спільнот. Вони сприяють конструюванню колективної пам’яті, зміцненню соціальної солідарності та самоспостереженню міста як соціальної системи. Зроблено висновок, що сучасне міс­то не можна розглядати окремо від медіакомунікаційного контексту. Медіа стали каталізатором соціальних змін, створюють умови для полілогу, демократизації інформаційних потоків і формування глокальних ідентичностей.

Ключові слова: медіакомунікації, місто, мережеве суспільство, соціальні медіа, міський простір, цифровізація.


Повний текст:

PDF (English)

Посилання


Селезньова, O. (2022), «Термін «медіа-простір»: теоретичний підхід». Науковий вісник Ужгородського національного університету, №70, с. 359-363. https://doi.org/10.24144/2307-3322.2022.70.57

Темченко, Л. (2020), «Урбаністичні медіапрактики: європейський та український досвід». Communications and Communicative Technologies, вип. 20, с. 80-90. https://doi.org/10.15421/292012

Черниш, А. (2024), «Чинники медіатизації міста». Вчені записки ТНУ імені В. І. Вернадського. Серія: Філологія. Журналістика, т. 35(74), №3, ч. 2, с. 84-88. https://doi.org/10.32782/2710-4656/2024.3.2/14

Avraham, E. (2000), «Cities and their news media images», Cities, vol. 17, no. 5,
pp. 363-370.

Castells, M. (2010), The Rise of the Network Society. 2nd ed., Blackwell, Oxford, 597 р.

Daugherty, T., Eastin, M.S., Bright, L. (2008). «Exploring Consumer Motivations for Creating User-Generated Content». Journal of Interactive Advertising, vol. 8(2),
рр. 16–25.

Luhmann, N. (2012), Introduction to Systems Theory, MPG Books Group, Bodmin, 284 p.

McQuire, S. (2008), The Media City: Media, Architecture and Urban Space. SAGE Publications Ltd, 240 р.

Parsons, T. (1951), The Social System. New York: The Free Press, 404 p.

Ritzer, G. (2019), The McDonaldization of Society: Into the Digital Age, 259 р.

Silverstone, R. (2007), Media and Morality: on the Rise of the Mediapolis, Cambridge, 215 p.

Wang, L., Ismail Kamal, J. (2022), «Social Media and Creativity of College Students: A Literature Review», Malaysian Journal of Social Sciences and Humanities (MJSSH), vol. 7(10). URL: https://msocialsciences.com/index.php/mjssh/article/view/1829/1379 (accessed 01 February 2025).

Wold, T. (2022), «Ordinary People and Social Media as Sources in Norwegian Newspapers». Journalism and Media, vol. 3(4), рр. 750-770. https://doi.org/10.3390/journalmedia3040050




DOI: http://dx.doi.org/10.30970/vjo.2025.57.13294

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.