ОСУЧАСНЕННЯ ЖУРНАЛІСТСЬКОЇ ОСВІТИ В УКРАЇНІ ТА ЇЇ АДАПТАЦІЯ ДО ПОТРЕБ РЕДАКЦІЙНИХ КОЛЕКТИВІВ

Ihor Paslavskyi

Анотація


У статті досліджено сучасний стан журналістської освіти, акцентовано, що сутнісним її надбанням є університетський формат підготовки творчих працівників редакційних колективів, наголошено, що провідні університети країни, які мають високоінтелектуальний професорсько-викладацький кадровий потенціал і сучасну лабораторну базу, готують журналістські кадри.

Констатовано, що стан трансформаційного осучаснення журналістської освіти з окреслених причин невиправдано втратив динамічність і лише частково спроєктований на зростаючі потреби редакційних колективів, що нагальною є потреба системного реформування всієї вищої освіти і журналістської вищої освіти як окремого її сегменту. Доведено, що український інформаційний бізнес у друкованому, етерному і мережевому форматі не є різновидом класичного виду бізнесу, оскільки розвивається не за ринковими, конкурентними засадами, які передбачають прибутковість та економічну незалежність, а здебільшого є збитковим, низькорентабельним і дотаційним.

Ключові слова: журналістська освіта, журналістських фах, засоби масової інформації, редакційний колектив, інформаційний простір, вища фахова освіта.


Повний текст:

PDF

Посилання


«Журналістська освіта (не) потрібна»: медійники та медійниці про кризу освіти, Громадське радіо (2021), 26 лютого. URL : https://hromadske.radio/podcasts/ne-vedys/845872

Журналістика і творчість (2023), Кость, С. (Ред.), Вид-во ЛНУ ім. І. Франка, Львів, 562 с.

Капелюшний, Л. (2011), «У нашому домі йде реставрація імперського режиму за ширмою декларативного суверенітету», Універсум, № 1-2. URL: https://universum.lviv.ua/magazines/universum/2011/1/kapel.html

Квіт, С. (2006), «Проблеми журналістської освіти в сучасній Україні», Магістеріум, вип. 22, с. 4–8. URL: http://ekmair.ukma.edu.ua/bitstream/handle/123456789/14261/Kvit_Problemy_zhurnalistskoi_osvity_v_suchasnii_Ukraini.pdf

Підлужна, Ю. (2017), «Якщо прийдеш за п’ять хвилин до початку лекції, вільного місця в аудиторії не буде. Про особливості навчання у Віденському університеті», Високий Замок, 4-10 травня.




DOI: http://dx.doi.org/10.30970/vjo.2023.52-53.11737

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.