Від економічної кризи до COVID-19: особливості розвитку ринку друкованих медіа України

Oksana Hotsur

Анотація


У дослідженні здійснено аналіз стану ринку в Україні друкованих медіа останніх двадцяти років. Виокремлено кризові періоди розвитку медіа, зокрема особливу увагу зосереджено на пандемії COVID-19. Окрім каталізаторів різких змін на ринку друкованих ЗМІ України, визначено фактори, які суттєво впливають на тенденції розвитку загального медіаринку: диджиталізація, руйнування логістики, періодичних видань, відтік рекламодавців із традиційних медіа, підвищення цін на сировину, відсутність культури споживання передплатної інформації, оскільки є безкоштовна альтернатива.

Ключові слова: медіаринок, друковані медіа, кризові періоди на медіа ринку, газета.


Повний текст:

PDF

Посилання


Jack Shafer (2016), What If the Newspaper Industry Made a Colossal Mistake? Politico Magazine, 1 жовтня. URL: https://www.politico.com/magazine/story/2016/10/newspapers-digital-first-214363/ (останній перегляд 14 жовтня 2021).

Marina Sheresheva, Lyudmila Skakovskaya, Elena Bryzgalova (2021), The Print Media Convergence: Overall Trends and the COVID-19 Pandemic Impact. J. Risk Financial Manag. Vol. 14(8), P. 364. URL: https://www.mdpi.com/1911-8074/14/8/364/pdf (останній перегляд 11 жовтня 2021).

Print Media Global Market Report 2021? (2021), Imarc, 8 January. URL: https://www.imarcgroup.com/print-advertising-market (останній перегляд 11 жовтня 2021).

The Business Research Company (2021), Global Print Advertising Market Trends, Strategies, And Opportunities In The Print Advertising Market 2021-2030, 8 August URL: https://www.thebusinessresearchcompany.com/sample.aspx?id=3510&type=smp (останній перегляд 14 жовтня 2021).

Верстюк І. (2019), Майбутнє друкованих ЗМІ – продавати читачам сенси. The Lede, 1 грудня. URL: https://www.thelede.media/vsi-materialy/2019/12/01/347/ (останній перегляд 2 жовтня 2021).

Данькова Н. (2020), Як переживає пандемію ринок преси, Детектор Медіа, 12 травня. URL: https://detector.media/rinok/article/177068/2020-05-12-yak-perezhyvaie-pandemiyu-rynok-presy/ (останній перегляд 14 жовтня 2021).

Державний комітет телебачення і радіомовлення України (2021), Випуск друкованих ЗМІ в Україні за результатами 2020 року, 29 березня. URL: http://comin.kmu.gov.ua/control/uk/publish/article?art_id=176839&cat_id=85717 (останній перегляд 14 жовтня 2021).

Іщенко Н. (2018), Як врятувати українські медіа? День, 23 березня. URL: https://day.kyiv.ua/uk/article/media/yak-vryatuvaty-ukrayinski-media (останній перегляд 11 жовтня 2021).

Книжкова палата України (2021), Випуск газет в Україні (1991–2020), 29 березня. URL: http://www.ukrbook.net/statistika/periodyka2020.pdf (останній перегляд 14 жовтня 2021).

Ковалевський В. (2009), Сучасний стан і тенденції розвитку медіасфери України. Політичний менеджмент. № 5(38), с. 109–119. URL: https://ipiend.gov.ua/wp-content/uploads/2018/08/kovalevskyi_suchasnyi.pdf (останній перегляд 2 жовтня 2021).

Ковінько О. М., Павлюк Н. М. (2016), Сучасний стан та перспективи розвитку ринку друкованої реклами в Україні. Економіка і суспільство. Вип. 3, с. 210–213. URL: https://economyandsociety.in.ua/journals/3_ukr/37.pdf (останній перегляд 10 жовтня 2021).

Комарова О. (2018), Чому українські медіа не можуть перестати друкувати російською: аргументи та пропозиції, Радіо Свобода, 23 жовтня. URL: https://www.radiosvoboda.org/a/29557965.html (останній перегляд 11 жовтня 2021).

Кундіренко Г. (2011), Чи витіснить Інтернет друковану пресу? ВВС NEWS Україна, 11 лютого. URL: https://www.bbc.com/ukrainian/news/2011/02/110210_press_vs_internet_hk (останній перегляд 14 жовтня 2021).

Новини Житомира (2019), Друковані ЗМІ в Україні: провальний сезон, який не закінчується, 20 серпня. URL: https://zt-news.org.ua/index.php?newsid=15870 (останній перегляд 14 жовтня 2021).

Скляревська Г. (2021), Дослідження Thomson Reuters: Соцмережі та пошуковики – найпопулярніші джерела інформації в Україні. Детектор Медіа, 7 жовтня. https://ms.detector.media/trendi/post/28258/2021-10-07-doslidzhennya-thomson-reuters-sotsmerezhi-ta-poshukovyky-naypopulyarnishi-dzherela-informatsii-v-ukraini/ (останній перегляд 14 жовтня 2021).




DOI: http://dx.doi.org/10.30970/vjo.2022.51.11396

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.