ПОЛЬСЬКА СИСТЕМА ВИРОБНИЦТВА ФІЛЬМІВ. ЕТАПИ: ВІД ІДЕЇ ДО ЕКРАНУ

Małgorzata Bożek

Анотація


Польська кіносистема характеризується різноманітністю форм. Міхал Заблоцький, автор всебічного дослідження «Організація виробництва художнього фільму в Польщі», виділяє дві моделі світового кіно: продюсера та продюсера – режисера. Перший має домінуючу роль продюсера, що означає особу, яка відповідає за роботу всіх кіновідділів – режисури, кінематографії, управління виробництвом, сценографії та дизайну костюмів. Другий – модель, яка досі є найпопулярнішою у Польщі, передбачає тісну співпрацю між продюсером та режисером.

Нове покоління польських продюсерів – креативні, добре освічені режисери віком від тридцяти п’яти до сорока. Вони відвідують кінофестивалі, не мають комплексів і охоче працюють у міжнародних групах копродукції.

У їхньому випадку головне – це хороші літературні тексти, спільні ідеї, добра енергія. Це стовпи цих маленьких нових виробничих компаній. Висловлювання молодих продюсерів перегукуються з колишніми кіногрупами – дорога до кіно це завжди діалог, дружба, довгі зустрічі та розмови.

Славомір Ідзяк, польський кінематографіст і продюсер, додає, що остаточним шляхом до успіху та вирішення багатьох питань, з якими продюсери у всьому світі стикаються на знімальних майданчиках, є: довіра до людей, з якими вони працюють, забезпечення для них свободи творчого розвитку і творчого мислення. Тоді запановує успіх. Це насправді друга назва виробника. У кіно завжди є якийсь успіх. Добре, якщо фінансовий поєднується з художнім. Але це трапляється надто рідко.

Ключові слова: попередні запитання, визначення продюсера фільмів у Польщі, продюсер, фільм, кіносистема, режисура, кінематограф, управління виробництвом, сценографії.


Повний текст:

PDF (English)

Посилання


Gębicka, E. (2013), Problems of managing the process of film production in the new media environment and the realities of Polish cinema, ‘Managing media’ (In Polish original: Zarządzanie mediami), nr. 1.

Hendrykowski, M. (2005), Luminous words (In Polish original: Świetliste słowa), War­szawa.

Zabłocki, M.J. (2013), Organization of feature film production in Poland, Warszawa.

Zajicek, E. (2009), Beyond the screen. Polish cinematography in 1989 – 2005, Polish Filmmakers Association and Film Studio Montevideo, Warszawa.

www.akademiapolskiegofilmu.pl

https://www.pisf.pl/instytut/infografika/jak-dziala-pisf




DOI: http://dx.doi.org/10.30970/vjo.2021.50.11112

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.