ВІДГУКИ В (НОВИХ) МЕДІА

Justyna Majchrowska

Анотація


Предметом цього дослідження є відгук, що швидко розвивається як тренд (нових) ЗМІ в рамках кількісно-якісного лінгвістичного аналізу. Окрім мовностилістичних переконливих засобів, також увага приділялася структурі цього жанру. У проведеному аналізі використано основні лексикографічні визначення відгуку і в зарубіжній, і в віт­чизняній літературі. Також розрізняємо відгуки від відправників та від одержувачів з посиланням на авторитет та доведення соціальної справедливості, які функціонують в обох групах, але з різною силою.

Висновок стосується здебільшого відгуків від одержувачів, які (здавалося б?) є достовірнішими та надійнішими думками щодо оцінки товару. Дослідження включає двісті п’ятнадцять відгуків за період з 2018 по 2020 рік, які з’явились під товаром бренду Pandora. В рамках аналізу ми звернули увагу на гендерну категорію, рейтинг (кількість зірочок), а також на оціночну лексику, тобто застосування прикметників. Було помічено, що негативних відгуків кількісно, у рази, менше, ніж позитивних, що суперечить спостереженням спеціалістів з маркетингу та реклами, які стверджують, що незадоволений клієнт частіше висловлює свою думку.

Відгуки – один із елементів позитивного брендування та підтвердження того, що товар існує і має певну якість. За браком часу, кожен із нас хоче зробити вибір якомога швидше. Завдяки доступу до Інтернету знайти потрібну інформацію дуже просто. Але потрібно зважати на її джерело та достовірність. Відгуки на сайтах Інтернет-магазинів з потрібними товарами – найшвидший спосіб отримати інформацію про якість товару, магазину, послуги. Предметом відгуку у цьому випадку є товар – матеріальний товар, – але аналогічні правила оцінювання застосовуються і до засобів масової інформації та журналістської діяльності.

Ключові слова: переконання, (нові) медіа, відгуки, реклама, маркетинг, інтернет.


Повний текст:

PDF (English)

Посилання


Bralczyk, J. (2004), Język na sprzedaż, czyli o tym jak język służy reklamie i jak reklama używa języka, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk, pp. 146.

Brett, M., Wentzel, D., Tomczak, T. (2008), „Effects of Susceptibility to Normative Influence and Type of Testimonial Attitudes Toward Print Advertising”, Journal of Advertising, vol 37, no. 1, p. 29-43.

Cialdini, R., (2000), Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk, pp. 276.

Deszczyński, B. (2005), „Zarządzanie relacjami z klientami (CRM) w przedsiębior­stwie – istota strategii i uwarunkowania jej wdrażania”, Zeszyty Naukowe. Akademia Ekonomiczna w Poznaniu, nr 65, p. 388-399.

Drabik, I., Sobol, E. (oprac.) (2004), Słownik poprawnej polszczyzny PWN, Wydaw­nictwo Naukowe PWN, Warszawa, pp. 1162.

Drabik, I., Sobol, E., Kubiak-Sokół, A., Wiśniakowska, L. (oprac.) (1996), Słownik języ­ka polskiego PWN, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, pp. 1360.

Filip, G. (2019), Napędzane emocjami. Językowa kreacja marki, Wydawnictwo Uniwer­sytetu Rzeszowskiego, Rzeszów, pp. 240.

Fiske, J. (2001), Television Culture, TJ International Ltd, Padstow.

Laskowski R., 1999, „Przymiotnik”, Encyklopedia językoznawstwa ogólnego, red. K. Polański, Zakład Narodowy im. Ossolińskich, Wrocław, pp. 475.

Markowski, A. (2012), Wykłady z leksykologii, Wydawnictwo Naukowe PWN, War­szawa, pp. 200.

Naruszewicz-Duchlińska, A. (2003), „Pseudonimy internetowe (nicknames) jako forma autoreklamy”, Prace Językoznawcze, t. 5, p. 85-98.

Ożóg, K. (2014), „Ustna odmiana języka ogólnego”, Współczesny język polski, red. J. Bartmińskiego, Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin, p. 85-98.

Pisarek, W. (red.) (2006), Słownik terminologii medialnej, Universitas, Kraków, pp. 250.

Warchala, J. (2003), Kategoria potoczności w języku, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice, pp. 288.

Wrycza-Bekier, J. (2016), Fast text. Jak pisać krótkie teksty, które błyskawicznie przyciągną uwagę, Helion, Gliwice, pp. 191.

Zdunkiewicz-Jedynak, D. (2008), Wykłady ze stylistyki, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, pp. 220.

Netografia

Cox, L.K. (2019) [aktualizacja 2020], «14 Testimonial Page Examples You’ll Want to Copy», dostępne pod adresem: https://blog.hubspot.com/service/testimonial-page-examples (dostęp 28 września 2020).

https://dictionary.cambridge.org/pl/dictionary/english/testimonial (dostęp 22 września 2020).

https://encyklopedia.pwn.pl/haslo/testimonial;3986866.html (dostęp 22 września 2020).

https://medium.com/pomyslowafirma/technika-sprzeda%C5%BCy-cecha-zaleta-korzy%C5%9B%C4%87-a327a3bd9290 (dostęp 23 września 2020).

https://pl.pandora.net/pl/ (dostęp 23 września 2020).

https://pl.pandora.net/pl/charmsy-i-bransoletki/pandora-reflexions/bransoletki-pandora-reflexions/bransoletka-pandora-reflexions/597712.html#mvariant=pdp (dostęp 23 września 2020).

https://pl.pandora.net/pl/inspiracje/pandora-universe/o-marce-pandora/wizja-marki-pandora/ (dostęp 23 września 2020).

https://sjp.pwn.pl/sjp/mass-media;2567152.html (dostęp 22 września 2020).

https://www.diki.pl/slownik-angielskiego?q=testimonial (dostęp 22 września 2020).




DOI: http://dx.doi.org/10.30970/vjo.2021.50.11109

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.