ГІПЕРБОЛІЗАЦІЯ ЯК СТРАТЕГІЯ ЗАЛУЧЕННЯ ЧИТАЧІВ НА ПРИКЛАДІ ІНФОРМАЦІЙНОГО ІНТЕРНЕТ-ПОРТАЛУ

Grażyna Filip

Анотація


У статті зроблено спробу проаналізувати детермінанту гіперболи як механізму побудови заголовків матеріалів у зазначеному інформаційному інтернет-порталі. Спостереження здійснено з позицій прагматичної лінгвістики, зважаючи як на семантичний, так і на перлокутивний потенціал слів, що веде до перебільшення тем з допомогою заголовкової частини опублікованих текстів. Об’єктом наукової статті є польський інформаційний портал, заголовки якого за допомогою інтернет-програми Google відображаються на дисплеї смартфона у вигляді пропозицій під назвою «Статті для вас». Через частоту та кількість відображуваних заголовків, а також повторюваність комбінацій, мало місце хронологічне обмеження досліджуваних текстів січнем 2019 року. У роботі припущено, що творці інформаційних порталів у гонитві за привабливістю для споживачів інформації нерідко нехтують об’єктивністю. Це вже навіть стало тенденцією. Механізм побудови заголовків, представлений у цій статті, має універсальний характер незалежно від того, що є предметом поширення різноманітної інформації (соціальної, економічної, політичної (хоча тут не висвітлювалася тема агресії Росії проти України), поп-культури). Відтак, гіпербола є ефективним і привабливим механізмом побудови драми і сенсації взагалі.

Ключові слова: гіпербола, інформація, заголовки, заголовки журналістських публікацій, перлокуція, переконання, веб-портал.


Повний текст:

PDF (English)

Посилання


Feliksiak M. Media online. Komunikat z badań. Centrum Badania Opinii Społecznej. ISSN 2353-5822. 2017-05. P. 4.

Kajtoch W. W świecie tabloidowych nagłówków. Ich retoryka i tworzony przez nie obraz rzeczywistości // Tabloidy – język, wartości, obraz świata. ed. Kamińska-Szmaj I., Piekot T., Poprawa M. 2011. P. 119-138.

Kułakowska M. «Тepopиcти, пoвcтaнцi, ypядoвi cили» – cпocoби нoмiнaцiї yчacникiв кoнфлiктy в Cиpiї в пoльcьких iнтepнeт-мeдia // Cтиль i тeкcт. Bипycк 2. 2018. P. 16-28.

Kułakowska M. „Terroryści czy powstańcy?» Sposoby nominacji uczestników konfliktu w Donbasie na przykładzie tytułów w polskich mediach // Słowo. Studia Językoznawcze. 8/2017. P. 104-112.

Nowakowska-Kempna I. Język ciała czy ciało w umyśle, czyli o metaforyce uczuć // Język a Kultura. T. 14. Uczucia w języku i tekście. Ed. Nowakowska-Kempna I., Dąbrowska A., Anusiewicz J. 2000. P. 25–58.

Okopień-Sławińska A. Hiperbola // Słownik terminów literackich. 1988. P. 182.

Polański E. Ed. Wielki słownik języka polskiego. 2012.

Sobczak B. Sposoby przyciągania i utrzymywania uwagi w tabloidach na przykładzie dziennika «Fakt» // Tabloidy – język, wartości, obraz świata. Ed. Kamińska-Szmaj I., Piekot T., Poprawa M. 2011. P. 93-108.

Szymczak M. Ed. Słownik języka polskiego. T. I. 1988.

Szymczak M. Ed. Słownik języka polskiego. T. II. 1988.

Szymczak M. Ed. Słownik języka polskiego. T. III. 1989.

Wojtak M. Gatunki prasowe. 2004.

Wojtak M. Analiza gatunków prasowych. 2008.

https://pl.m.wikipedia.org [as for January 14th 2019].

https://pikio.pl/kontakt [as for January 25th 2019].

https://www.google.com.lelum.pl [as for January 14th 2019].




DOI: http://dx.doi.org/10.30970/vjo.2019.46.10065

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.