ГЕОГРАФІЧНА ОСВІТА У ЛЬВІВСЬКІЙ ОБЛАСТІ

Maria Lavruk

Анотація


У контексті реформування в Україні загальноосвітньої і вищої школи географічну освіту регіону та країни загалом доцільно розглядати як систему, яка охоплює початковий, базовий, допрофесійний і професійний рівні. Наразі немає загальної картини стану і тенденцій розвитку різних сегментів географічної освіти у Львівській обл., які необхідно враховувати для вироблення регіональної освітньої політики. Названо кількісні показники суб’єктів навчального процесу з географії на різних освітніх рівнях і в територіальному розрізі. Виявлено, що найближчі п’ять років найліпшу перспективу щодо кількісних показників розвитку матиме базова географічна освіта, що зумовлено порівняно сприятливою ситуацією з кількістю учнівського контингенту в молодшій школі регіону. Детально схарактеризовано освітні здобутки школярів Львівщини з географії на всеукраїнському рівні, зазначено центри оптимального розвитку географічної освіти в області, якими є Львів, Дрогобич, Самбір, Стрий, Червоноград, науково-методичний доробок учителів географії регіону. Проаналізовано суперечливу тенденцію між кількісним зростанням професійного сектора географічної освіти (відкриття в регіоні нових університетських кафедр) та потребами загальноосвітньої школи у фахівцях, між соціально зумовленим обмеженням працевлашту- вання молодих фахівців і зростанням частки пенсіонерів серед учителів географії. З’ясовано, що в освітній галузі не проти працювати 65 % студентів-випускників географічного факультету ЛНУ імені Івана Франка, які можуть за п’ять–сім років замінити всіх учителів географії регіону передпенсійного і пенсійного віку. Відсутність ефективної освітньої політики на державному і регіональному рівнях унеможливлює поповнення шкільного сегмента географічної освіти молодими фахівцями, що сповільнює процес модернізації освіти і реальне її реформування.


Ключові слова


географічна освіта, рівні географічної освіти, якість знань з географії, вікова структура вчителів географії, дидактичні здобутки вчителів географії регіону, професійні наміри випускників географічного факультету.

Повний текст:

PDF

Посилання


Departament osvity i nauky Lvivskoi oblasnoi derzhavnoi administratsii. Zvit pro chyselnist i sklad pedahohichnykh pratsivnykiv zahalnoosvitnikh navchalnykh zakladiv stanom na 1 zhovtnia 201 roku: Forma N 83-RVK.

Departament osvity i nauky Lvivskoi oblasnoi derzhavnoi administratsii. Zvedenyi zvit dennykh zahalnoosvitnikh zakladiv stanom na 5 veresnia 2015 roku: Forma N 76-RVK.

Lvivskyi oblasnyi instytut pisliadyplomnoi pedahohichnoi osvity. Protokoly rezultativ III turu Vseukrainskoi olimpiady z heohrafii (2011–2015 rr.).

Ukrainskyi tsentr otsiniuvannia yakosti osvity. Rezultaty zovnishnoho nezalezhnoho otsiniuvannia. Rehionalni dani. Heohrafiia, available at: http//testportal.gov.ua/reports.

Shyshchenko, P. H., Oliinyk, Ya. B., & Dmytruk, O. Yu. (2004). Strukturni rivni i zmist derzhavnykh standartiv heohrafichnoi osvity. In Ukraina. Heohrafichni problemy staloho rozvytku, 1. Kyiv: VHL Obrii, 328.




DOI: http://dx.doi.org/10.30970/vgg.2015.49.8628

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.


ISSN: 2078-6441 (Print)

          2415-7201 (Online)

Усі статті поширюються на умовах ліцензії Creative Commons “Із зазначенням авторства – 4.0 міжнародна” (CC BY 4.0)