КОМУНІКАТИВНИЙ ПОТЕНЦІАЛ PHYGITAL-ПРИСУТНОСТІ В КОНТЕКСТІ АКТУАЛЬНОГО ЕТАПУ МЕДІАТИЗАЦІЇ
Анотація
Виникнення і розвиток форм Phygital-присутності пов’язані із масштабним поширенням медіамережевих технологій і медіакомунікації в горизонті актуальної тотальної медіатизації. Переплетіння онлайн- і офлайн-взаємодій дозволяє проявити комунікативну природу людського існування у медіатизованих світах. Автор розглядає зв’язок особливостей актуальної медіатизації та специфіки комунікативного потенціалу Phygital-присутності. Дослідження медіатизації відкривають нові сюжети в осмисленні медіальності як характеристики людського існування, однак пізнання антропологічної специфіки Phygital-присутності є викликом для сучасної філософії медіа. Автор називає медіатизацію метапроцесом, що зумовлює трансформації комунікативних практик і соціальних взаємодій. Актуальний етап медіатизації культури пов’язаний зі змінами просторової і часової структури життєсвітів. Феномен Phygital-присутності дозволяє реалізувати потенціал комунікативної спрямованості людського існування, різноманітні його форми пов’язані із результатами медіатизації у різних сферах життєдіяльності соціуму. Phygital-присутність є яскравою прикметою культури медіарозмаїття та пов’язана із сучасною діджиталізацією та датафікацією. Важливим аспектом медіатизованого соціального конструювання є зміни, пов’язані із простором і часом у медіакомунікації. Автор стверджує, що Phygital-присутність індивіда у медіатизованих світах зумовлює подальше розгортання медіатизації як нелінійного метапроцесу. Комунікативний потенціал Phygital-присутності підкріпляє трансформації ціннісної позиції та ставлення до життя особи. Медіамережева основа медіатизації підсилює і масштабує можливості поширення номадичного способу існування. У добу тотальної медіатизації панівною стає культура миті, тому специфіка Phygital-виміру існування може вести до проблематизації комунікативної вкоріненості індивідів та поширення у медіамережах згортання їх комунікативного потенціалу. Автор пропонує розглядати проблематику суперечливості медіатизації у мережевих комунікативних практиках як важливий напрям розвитку майбутніх філософських досліджень Phygital-присутності.
Ключові слова: медіа, медіарозмаїття, медіатизація, Phygital-присутність, комунікативний потенціал.
Повний текст:
PDFПосилання
1. Даєр-Вiзефорд Нiк, Матвiєнко Свiтлана. Кiбервiйна i революцiя. Авториз. пер. з англ. Андрiя Бондаря. Київ: Критика, 2021. 328 с.
2. Доброносова Ю.Д. Культура медіарозмаїття як горизонт самоідентифікації. Актуальні проблеми філософії та соціології. Випуск 13. 2016. С. 28–30.
3. Еріксен Томас Гілланд. Тиранія моменту: Швидкий і повільний час в інформаційну добу. Пер. з англ. Віктора Дмитрука. Львів: Кальварія, 2004. 196 с.
4. Лильо Тарас. Антропологічні та ідеологічні наслідки медіатизації. Вісник Львівського університету. Серія Журналістика. 2020. Випуск 48. С. 134–142.
5. Парахонський Б. О., Яворська Г. М. Онтологія війни і миру: безпека, стратегія, смисл: монографія. Київ: НІСД, 2019. 560 с.
6. Петренко Д. В. Воспроизводить і трансверсировать. Философская антропология медиа. Харков: ХНУ имени В. Н. Каразина, 2016. 372 с.
7. Ривліна В. Медіатизація культури : комунікативні аспекти. Science and Education a New Dimension. 2018. Випуск 4(31). С. 63–65.
8. Савельєва Тетяна. Медіатизація в мережевому суспільстві: зміст та тенденції. Сучасне суспільство. 2012. Випуск 2. С. 185–192.
9. Стародубцева Лидия. Паноптикон, «прозрачное общество» и новые медиа. Український соціологічний журнал. 2017. № 1–2. С. 35–42.
10. Cheney-Lippold John. We Are Data: Algorithms and the Making of Our Digital Selves, New York: New York University Press, 2017. 320 p.
11. Couldry N. Mediatization and the Future of Field Theory. Mediatization of Communication: Handbooks of Communication Science, vol. 21. Berlin: De Gruyter Mouton, 2014. pp. 227–248.
12. Couldry N., Hepp A. The Mediated Construction of Reality. Cambridge: Polity Press, 2016. 256 pp.
13. D’Andrea A. Neo-Nomadism: A Theory of Post-Identitarian Mobility in the Global Age. Mobilities. 2006. Vol. 1, №1. P. 95–119.
14. Hepp A. Cultures of Mediatization. Cambridge: Polity. 2013. 180 p.
15. Hepp A. The Communicative Figurations of Mediatized Worlds: Mediatization Research in Times of the ‘Mediation of Everything’. European Journal of Communication. 2013. Vol. 28. No. 6. P. 615–629.
16. Hepp А., Krotz F. Mediatized worlds – understanding everyday mediatization. Mediatized Worlds. Culture and Society in a Media Age / Ed. by A. Hepp, F. Krotz. Basingstoke: Palgrave, 2014. P. 1–14.
17. Livingstone S.M. On the Mediation of Everything. Journal of Communication. № 59(1). 2009. P. 1–18.
18. Lundby K. Media Logic: Looking for Social Interaction. K. Lundby. Mediatization: Concept, Changes, Consequences. New York: Peter Lang. 2009. pp. 101–119.
19. Manovich L. Post-media Aesthetics. URL: http://manovich.net/index.php/projects/post-media-aesthetics.
DOI: http://dx.doi.org/10.30970/PHS.2022.30.2
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.
Lviv University Journal of Philosophy
