КОРПОРАТИВНА СОЦІАЛЬНА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ: СТАН ТА ФОРМИ РЕАЛІЗАЦІЇ В УМОВАХ ВІЙНИ

Nataliia Samoliuk, Halyna Urchyk, Olesia Mateleshko

Анотація


Анотація. Метою статті є визначення особливостей та тенденцій розвитку корпоративної соціальної відповідальності та форм її реалізації в умовах війни в Україні. Для досягнення поставленої мети використано загальнонаукові методи (узагальнення, порівняння, функціональний і структурно-логічний аналіз, синтез, систематизація даних) та метод графічного інтегрування.

В результаті дослідження виявлено, що внутрішні та зовнішні стейкхолдери надають перевагу співпраці та комунікаціям з бізнесом, що практикує та розвиває КСВ. Відтак, соціальна відповідальність є одним з головних чинників конкурентоспроможності бізнесу, оскільки позитивно впливає на HR-бренд, формує інвестиційну привабливість компанії та довіру до неї зі сторони суспільства.

Результати роботи також показали, що війна в Україні суттєво вплинула на пріоритетні напрями соціальної відповідальності вітчизняного бізнесу, змусивши його переорієнтувати свої програми на благодійність, в т. ч. на допомогу Збройним Силам України. Загалом соціальна відповідальність українського бізнесу реалізовується за такими напрямками: фінансова, гуманітарна допомога, сплата податків наперед, піклування про власних працівників, інформаційний спротив, ІТ-підтримка.

Сформульовано висновок, що формування та розвиток вітчизняної моделі КСВ є складним та тривалим процесом, який потребує високого рівня економічної, політичної, моральної свідомості та соціальної відповідальності суб’єктів на всіх рівнях управління. Проте, цей процес може стати фактором відновлення та розвитку національної економіки, а також підвищення рівня суспільного добробуту України у воєнний та післявоєнний період. Основними стимулами для покращення прогресу бізнесу в цьому напрямку можуть бути: гранти та цільова безповоротна допомога міжнародних організацій, підтримка (фінансова, організаційна, консультативноінформаційна) інноваційних проєктів, податкові пільги та інше.

Ключові слова: корпоративна соціальна відповідальність, соціальна відповідальність бізнесу, сталий розвиток, стейкхолдери, форми реалізації КСВ.


Повний текст:

PDF

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.