ПРО ОСОБИСТІСТЬ СПОЖИВАЧА МОЛОЧНОЇ ПРОДУКЦІЇ ЯК СУБ’ЄКТА СПОЖИВЧОГО РИНКУ АГРАРНОГО СЕКТОРУ УКРАЇНИ

Olga Levytska, Marianna Pavlyshyn, Yevhenia Burak, Viktoriia Akmen

Анотація


Анотація. Мета дослідження – визначити ключові характеристики та фактори поведінки споживача на ринку молочних продуктів агропромислового комплексу. У статті розглянуто основні підходи до аналізу особистості споживача, важливі аспекти, які пояснюють взаємозв’язок між цілями сталого розвитку в контексті продовольчої безпеки та суб’єктом споживання. Наголошено на тому, що маркетинг сталого розвитку у моделі «4P маркетинг» у фермерстві набуває нових підходів, оскільки орієнтується на економіку, екологію й соціальне життя. Результати дослідження дають змогу краще зрозуміти потреби, вподобання та поведінку споживачів молочної продукції.

Представлено авторську методику аналізу особистості споживача молочної продукції як суб’єкта споживчого ринку. Обґрунтовано авторське бачення аналізу особистості. Методика ґрунтується на класичних підходах з урахуванням динамічного розвитку особистості як суб’єкта споживчого ринку, здатності до адаптації, що забезпечить його подальший розвиток або занепад. У процесі аналізу динаміки розвитку споживача як особистості в часі запропоновано визначати життєвий цикл особистості. Динамічний життєвий цикл розвитку споживача молочної продукції умовно поділено на етапи: народження, вступ у самостійне життя, зростання, зрілість, спад у розвитку особистості або досягнення стабільного стану.

Запропоновано власне бачення визначення сутності дефініцій «особистість» та «суб’єкт споживання» молочної продукції з урахуванням сучасних реалій воєнного стану. У цьому контексті обґрунтовано поняття особистостіз урахуванням її аналізу як споживача. Також визначено основні фактори, які впливають на поведінку людини як споживача. Насамкінець проаналізовано чинники, що формують особистість як суб’єкта споживання молочних продуктів. Наукова новизна проведеного дослідження полягає в обґрунтуванні понять «внутрішньої» та «зовнішньої» адаптації споживачів молочних продуктів на споживчому ринку, рівня адаптації особистості в умовах економічної кризи та невизначеності під час воєнного стану. У статті порушено проблему доцільності аналізу впливу рівня безпечності та якості молочних продуктів на поведінку споживачів. Також досліджено взаємозв’язок між поведінкою індивіда як суб’єкта споживання молочної продукції та задоволенням його фізіологічних потреб у процесі споживання з метою забезпечення максимальної корисності.

Ключові слова: особистість, споживач, суб’єкт споживчого ринку, молочні продукти, адаптація, продовольча безпека, аграрний сектор


Повний текст:

PDF

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.