СУТЬ ПІДПРИЄМНИЦТВА ТА СУЧАСНІ ПІДХОДИ ДО ЙОГО ВИМІРЮВАННЯ
Анотація
Анотація. Підприємництво на сьогодні є одним з ключових аспектів розвитку, технологічного прогресу, впровадження інновацій та загального зростання добробуту суспільства. Дослідження понять «підприємництво» та «підприємець» розпочалося ще з визначення, запропонованого Р. Кантільйоном. Такі економічні школи, як чиказька, австрійська та німецька продовжили та значно поглибили наші знання в сфері підприємницької діяльності та в дослідженні основних характеристик особи підприємця. Проте, попри всі проведені дослідження та написані наукові праці, досі немає єдиного визначення понять «підприємець» і «підприємництво», що в свою чергу ускладнює процес його вимірювання та порівняння в різних країнах.
Саме тому, основною метою статі є окреслення ключових поглядів на визначення поняття «підприємництва», дослідження показників його вимірювання та їх недоліків. У дослідження використано такі методи: порівняння, історичний, статистичні методи аналізу.
Показники вимірювання підприємництва, які сьогодні найчастіше використовуються, не враховують багатогранність підприємницької діяльності та важко поєднуються з основними компонентами підприємництва. Ще однією проблемою є їх обмеженість в комплексному дослідженні різних аспектів підприємництва та орієнтованість на вимірювання підприємницької активності в розвинених країнах, де досить легко отримати порівняльну інформацію. В країнах, що розвиваються, основним джерелом отримання інформації про підприємницьку діяльність залишається офіційна статистика (дані зібрані Державною службою статистики, звіти про діяльність підприємств, інформаційно-аналітичні платформи тощо).
Для визначення поняття «підприємництва» та його вимірювання необхідно використовувати всі наявні інструменти, а також залучати державні органи й інститути з метою формування ефективного бізнес-середовища. Крім цього, можна сприяти вирішенню проблеми через створення єдиної статистичної концепції вимірювання підприємництва. Всі згадані заходи варто впроваджувати комплексно, що в майбутньому забезпечить позитивні результати та сприятиме процвітанню підприємництва й розвитку економіки.
Ключові слова: підприємництво, підприємець, вимірювання підприємництва, показники, державна політика, інституційне середовище, економічне зростання.
Повний текст:
PDF (English)Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.