ІНСТРУМЕНТАРІЙ АНАЛІЗУ ТА ОПТИМІЗАЦІЇ ТОВАРНОГО АСОРТИМЕНТУ В БІЗНЕСІ

Oleg Sorochak, Andrii Kudiienko

Анотація


Анотація. Посилення конкуренції між виробниками та зміна уподобань споживачів потребують проведення перманентного аналізу товарного портфеля бізнесструктур і його оптимізації. З цією метою економісти напрацювали значну кількість інструментів і методів, проте сьогодні не існує єдиного підходу щодо формування та управління товарним асортиментом, тому кожне підприємство формує асортимент відповідно до специфіки своєї діяльності та особливостей зовнішнього ринкового середовища. Пропонуємо алгоритм управління товарним асортиментом бізнесструктур з використанням інструментів його аналізу з подальшою оптимізацією товарної структури виробництва, цільовим параметром якої є маржинальний прибуток. Основні методи дослідження – АВС- та XYZ-аналіз, матриця Бостонської консалтингової групи, а для оптимізації побудовано економіко-математичну модель на базі класичної задачі лінійного програмування. Застосування розглянутих інструментів продемонстровано на даних про діяльність ПрАТ «Шполянський завод продтоварів», що сприятиме ширшому застосуванню їх у практичній роботі маркетологів і менеджерів. Поєднання цих інструментів підвищить ефективність управлінських рішень у формуванні й оптимізації товарного асортименту фірми.

Ключові слова: товарний асортимент, оптимізація, портфельний аналіз, АВС-XYZ аналіз, лінійне програмування.


Повний текст:

PDF

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.