УПРАВЛІННЯ ПОВЕДІНКОЮ ПІДПРИЄМСТВ В УМОВАХ СОЦІАЛЬНО-ПСИХОЛОГІЧНОЇ НАПРУГИ

Oksana Polinkevych, Ryszard Kamiński, Liubov Lipych

Анотація


Анотація. Метою статті є аналіз підходів до управління поведінкою підприємств в умовах соціально-психологічної напруги. У дослідженні використано методи індукції, дедукції, аналізу, синтезу, порівняння, умовиводу, узагальнення, абстракції. Результати дослідження показали, що варто досліджувати поведінку підприємств за стадіями емоційного реагування та ключовими факторами успіху. Причому виділено реактивний, активний, чуйний та високоефективний типи підприємств. Зазначено, що не всі підприємства досягають стадії прийняття та смирення, оскільки саме на ній підприємство приймає усвідомлені та високоефективні рішення, які сприяють розвитку та досягненню стратегічних цілей. Виділено елементи, які визначають успіх підприємств на ринку та впливають на нераціональну поведінку за стадіями емоційного реагування заперечення, гнів, торг, відчай (депресія), прийняття (смирення). Наведено за ними типи поведінки за ключовими факторами успіху підприємства: імідж, прихильність до торгової марки, місце розташування, кваліфікація персоналу, потенціал нововведень, рівень загального управління, гнучкість виробництва, ширина асортименту, розвинутість інтернет- маркетингу. Запропоновано механізм адаптації поведінки підприємств, який містить цілі, принципи, методи, важелі, стадії реагування та моніторинг змін.

Ключові слова: поведінкова економіка, нераціональні рішення, COVID-19, управління, невизначеність, соціально-психологічна напруга, механізм адаптації, стадії емоційного реагування.


Повний текст:

PDF


DOI: http://dx.doi.org/10.30970/ves.2022.62.0.6217

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.