ШРИФТОВА КОМУНІКАЦІЯ У МІСТАХ УКРАЇНИ

Наталія Йосипівна ДЯДЮХ-БОГАТЬКО, Вікторія ГНИЛЯКЕВИЧ

Анотація


Візуальна комунікація в містах має різні джерела і одним із них є шрифт. Традиції українського кириличного шрифту має глибоке коріння. Сучасне українське місто бореться за свою ідентичність і шрифтову пізнаваність. Кожне українське місто має свій герб та логотип. Частина українських міст уже має затверджені фірмові шрифти. Над ними працюють як шрифтові дизайнери, так і відомі митці – від початківців-студентів до знаних метрів-художників. Міське населення планети постійно зростає і наша держава не стає винятком цьому. А велика насиченість жителів потребує певних засобів комунікації, вказівників, графічних елементів. Найпопулярнішими в містах були і залишаються шрифтові повідомлення. Та шриф сам по собі є носієм певних графічних ідентифікацій, що відносять читача до того чи іншого культурного середовища, історичного періоду, національного контексту. Розглянуто використання власного шрифту та айдентики для міст світу і акцентовано на українській практиці. Сучасні шрифтові гарнітури дають дизайнерам можливість працювати без колишніх технологічних обмежень поліграфії. У створенні айдентики для міст шрифтовики опираються на історичні витоки, візуальну культуру, архітектурні ансамблі, природні характеристики та власний смак. Бо всі міста України унікальні, мають історію, традиції, культурні цінності. Завдання бренду: поєднати ці речі у візуальну систему, створити цілісний графічний образ стилю міста за правилами.
Перелічено найвідоміших шрифтових дизайнерів, які в наш час створили чимало фірмових шрифтів для українських міст, наведено приклади й описано особливості їх робіт.


Повний текст:

PDF


DOI: http://dx.doi.org/10.30970/vas.25.2024.27-37

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.