КУЛЬТУРНЕ ПОГРАНИЧЧЯ У ТВОРЧОСТІ НАПОЛЕОНА ОРДИ

Оксана ПАЛІЙ

Анотація


У матеріалах розглянуто основні біографічні відомості відомого художника та композитора Наполеона Орди. Крім того, аналізуємо найвідоміші мистецтвознавчі дослідження, побудовані на первинній джерельній базі творчої спадщини митця та інституціях пов’язані з його діяльністю. Йдеться, передовсім, про книжки “Наполеон Орда і Україна”1, яку видали науковці Львівської національної бібліотеки імені Василя Стефаника та “Лекції з історії театру та драми” Олексія Гвоздєва, яку переклали українською, доповнили вступною статтею та науково-бібліографічним апаратом на кафедрі театрознавства та акторської майстерності факультету культури і мистецтва Львівського національного університету імені Івана Франка. А також предметом дослідження є книжка історикині театру, мистецтвознавиці та музейної кураторки Віри Мінц “Театральні колекції Франції”, яка хронолоічно була написана і видана наступною після О. Гвоздєва, на тому ж джерельному матеріалі.
Книжку О. Гвоздєва “Лекції з історії зарубіжного театру”2 розлядаємо також як приклад російської цензури щодо діячів культури, які брали участь у повстаннях проти Російської імперії, і в подальшому, були діячами руху опору. Приклад життєпису Наполеона Орди є одним із арументів, які розвінчують міф про “великую русскую культуру”.


Повний текст:

PDF


DOI: http://dx.doi.org/10.30970/vas.23.2022.12206

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.