МЕТОДИКА ФОРМУВАННЯ ДИДАКТИЧНОЇ ПОНЯТІЙНО-ТЕРМІНОЛОГІЧНОЇ СИСТЕМИ “СОЦІОКУЛЬТУРНА ДІЯЛЬНІСТЬ”

Людмила БЕЛІНСЬКА, Максим МАКСИМЧУК, Наталія ДАНИЛИХА, Андрій ШЕВЧУК

Анотація


На основі використання діяльнісного підходу у гуманітарних дослідженнях сформульовано та обґрунтовано методичні основи формування дидактичної понятійно-термінологічної системи “соціокультурна діяльність”. Проведено класифікацію основних понять пропонованої термінологічної системи, зокрема виділено базові та похідні поняття. Зважаючи на проведений термінологічний аналіз наукових джерел, запропоновано авторські визначення базових понять, таких як: людина, активність, діяльність, поведінка, соціум, простір. Ґрунтуючись на принципах термінологічної роботи, базові поняття розгорнуто у похідні поняття пропонованої дидактичної системи, такі як: людська діяльність, соціальна діяльність, культурна діяльність, соціокультурна діяльність, соціокультурний простір, соціокультурна сфера, соціокультурна система, соціокультурний комплекс, соціокультурний кластер, соціокультурна галузь тощо. Запропоновано авторське бачення структурування сфер соціокультурної діяльності на основі виділення їх видів та типів. Обґрунтовано компонентні складові соціокультурного простору на різних таксономічних рівнях – від глобального до локального, – а також на рівні співробітництва різних таксономічних суб’єктів. Виділено та структуровано за видами базову та суміжні сфери соціокультурної діяльності, а також визначено їх суб’єктні складові на макро-, мезо-, мікро- та нанорівні соціокультурного аналізу.

Повний текст:

PDF


DOI: http://dx.doi.org/10.30970/vas.23.2022.12201

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.