ТЕАТРАЛЬНО-КРИТИЧНА ПУБЛІЦИСТИКА “МОЛОДОЇ МУЗИ” КРІЗЬ ПРИЗМУ МОДЕРНІСТИЧНИХ БАЧЕНЬ
ПЕРШОГО ДЕСЯТИЛІТТЯ ХХ СТОЛІТТЯ

Мирослава ЦИГАНИК

Анотація


Початок ХХ ст. у світовому мистецтві був яскравим періодом, адже спонукав до захоплення всім новим і свіжим. Митці експериментували, шукали нових рішень, які до того не використовувалися у мистецтві, відходили від усталених традицій та зрікались загальноприйнятих норм художнього трактування. Модерн та авангард поступово трансформували усі мистецькі галузі, зокрема утвердили нові способи театрального мислення і, як наслідок, театральної публіцистики. Саме у цей період на кін виходить українська театральна критика, один із напрямів театрознавства, як активний учасник процесу, формується термінологічний словник та фразеологія театральної критики. Основні театрознавчі процеси першого десятиліття ХХ ст. відбуваються в угрупованні “Молода  Муза”,   до   якого   належали   сьогодні   знані   українські   теоретики   театру С. Чарнецький,   М. Рудницький,   В. Бірчак,   П. Карманський,   Б. Лепкий,   О. Луцький, С. Твердохліб, які розвинули театральну критику в Галичині, виробили концепції зображення сценічного мистецтва в Україні крізь призму загальноєвропейської театрознавчої парадигми кінця XIX – початку XX ст.

Повний текст:

PDF


DOI: http://dx.doi.org/10.30970/vas.23.2022.12196

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.