МОНТАЖ ЯК ФОРМА ХУДОЖНЬОГО МИСЛЕННЯ У ТВОРЧОСТІ МИТЦІВ УКРАЇНСЬКОГО АВАНҐАРДУ

Інна Прокопчук

Анотація


ослідження покликане висвітлити питання розуміння категорії монтажу як феномену культури, що реалізує себе формотворчим принципом морфології культури і є художнім втіленням світоглядних та соціокультурних настанов модернізму. Не претендуючи на всеохопність, дослідницька увага зосереджується на художньо-технологічній універсальності монтажу як засобу мистецького сприйняття і віддзеркалення дійсності у різних видах мистецтв українського аванґарду першої третини ХХ ст. На підставі наукових праць визначено репрезентативність монтажу у видових варіантах, носіями якого є художні твори, сконструйовані з елементів з різною просторовою, часовою, іконографічною, стилістичною природою. Зазначено, що монтаж у побудові творів художньої культури використовували з найдавніших часів до появи самого терміна, одним з основних творчих прийомів і самостійним художнім феноменом він став лише в культурі ХХ ст., в добу модернізму та постмодернізму, що слідував за ним. Перспективним автору вбачається подальше дослідження категорії монтажу як одного із смислоутворювальних принципів в художньо-естетичній системі постмодернізму з тяжінням до злиття не лише різних видів мистецтв, стилів, жанрів та форм, а й загальною інтелектуалізацією мистецтва.

Повний текст:

PDF


DOI: http://dx.doi.org/10.30970/vas.23.2022.12188

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.